lördag 24 december 2011

God Jul Kära Gudinnor!

En riktigt fin och mysig Julhelg önskar jag er... Ni är och har varit en viktig del av mitt liv under detta året.Ta hand om er.. vila njut, umgås och gör det du har lust med så mycket du kan nu i jul.. ja alla andra dagar med.


Dagens lucka är den sista i årets Julkalender!
Den är inte öppningsbar men innehåller filmklippet och sången nedan.
Jag har skrivit och tonsatt denna sång som jag sjunger tillsammans med Peter!


GOD JUL och STOR KRAM! Anne Solveig!

5 kommentarer:

  1. God jul och Glad jul! Ni är underbara som har fått mig att tro att jag är underbar! Det är med glädje jag skriver detta och jag vet att ni når ut till många som behöver er:)

    Kramar Linda

    SvaraRadera
  2. Varmt tack Linda! Ibland är det någon som skriver just det där man behöver höra i den stunden och som kan betyda mycket ... Idag var det du.. Tack för att du delar dina tankar och fina feedback som gav mig mycket glädje och svar på det jag funderat på... Kram Anne!

    SvaraRadera
  3. Love is the way messengers
    from the mystery tell us things.
    Love is the mother.
    We are her daughters.
    She shines inside us,
    visible-invisible, as we trust
    or lost trust, or feel it start to grow again.
    -Rumi

    Your deepest presence is in every small contracting
    and expanding.
    The two beautifully balanced and coordinated as birdwings.
    -Rumi

    SvaraRadera
  4. Hej Anne!
    Så roligt att vi är flera som haft idén med någon slags adventskalender :)
    Jag har ju valt att skildra Vägen till Ja och det har varit en spännande resa för mig personligen - den beskriver de femton senaste åren i mitt liv... tja, i bloggformat.
    Du är med i sista avsnittet Anne (men inte namngiven, däremot är denna blogg länkad) och jag är tacksam för att jag får finnas i ditt kvinno- och gudinnerum och jag är tacksam för att jag också är med och sprider detta... Vi är så viktiga i denna tid.
    Lägger med länkar till första och sista avsnittet i min egen adventsbok.
    Skickar en massa kärlek från Mig till alla Gudinnor <3
    http://lustochliv.blogspot.com/2011/11/adventsboken-vagen-till-ja.html

    http://lustochliv.blogspot.com/2011/12/adventsboken-bonus-100-charlotte.html

    SvaraRadera
  5. Tack Inger för Rumis vackra dikt!

    Charlotte!
    Jo jag har glimtat att du haft en advetnskalender på gång som verkade spännande... Som du säkert märkt med din advenstskalender så upptog det all tid så det var inte tal om att hinna titta i någon annans kalender... men ska bli jättekul att kika in nu... tyckte det kändes så fint ämne du valt att dela med dej av... Jag är tacksam för att ha den med i mitt Gudinnerum och som Gudinnesyster... Det känns gott. Varm Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig