tisdag 27 december 2011

God Fortsättning kära Gudinnor!

Det är snart dags att gå in i ett nytt år...
Under Julen har jag och Peter haft lite tid för djupare samtal med en vän som varit på besök. Det jag delade i mitt samtalnvar bl.a en längtan att gå djupare.. finna mer inre frid.. inse att det inte är så stor idé att längre tro att bara det där ändra sig i min livssituation... så kommer jag bli lycklig.. eller om bara den där personen kunde vara på något annat sätt så skulle allt vara bra.. eller om jag bara hade det det där i mitt liv så skulle jag må bra. Jag tror inte det fungerar så.

Det enda som kan ändra något är när vi själva förändras!
Jag tror att det enda som verkligen på djupate ändrar något i våra liv det är när vi själva förändrar oss... när vi väljer att se och uppleva livet och andra männsikor på ett nytt sätt.. när vi väljer inre frid och glädje i den situation vi är i just här och nu... Dååå kanske den yttre situtionen eller den andra männsikan ändra sig med... eller inte... men dååå kan vi vara nöjda ändå. Jag ska börja här och nu där jag jag är och skapa mitt bästa liv. Jag tror att det är den bästa planen... Samt att var tacksam för allt gott som redan finns i mitt liv. Jag tror att var och en av oss kan göra det bästa av den situation vi är i just nu... och när vi gör det.. dåå kan det magiska hända att vi lyfts ur den situaionen... eller är kvar i den men ser den på ett helt nytt sätt.

Här är en sång som jag tycker har det budskapet... den börjar med lite jobbiga bilder men sedan kommer det vackra... så titta och njut!



2 kommentarer:

  1. Jag tror också att det är viktigt att börja där jag befinner mig nu. Jag kan ju välja frid... jag kan välja att vara nöjd... jag kan välja kärlek... jag kan välja glädje. Och så samtidigt verka för något som kan bli något mer eller annorlunda... och inse att den enda jag kan förändra är mej själv... eller kanske snarare mitt perspektiv på tillvaron. Att försöka få andra att ändre beteende och reta sig på dem är rätt lönlöst.

    Stor stilla kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  2. Ja det har du helt rätt i Charlotte att vi samtidigt som vi väljer frid och kärlek också kan verka för det som kan leda till något gott för andra... och för världen...det är nog så det är mest meningsfullt att leva...Kram

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig