onsdag 15 december 2010

Att Leva din Högsta Potential!

Vilken lyckost jag är!
Har tillbringat eftermiddagen med att se på två filmer... Först "A Course in Miracles - The Movie", som så fint påminner mig om Mirakelkursens djupa kärleksfulla budskap. Sedan såg jag på "Spiritual Liberation" med Michael Bernard Beckwith. Om jag bodde i hans närhet där han startat sin andliga församling då skulle jag absolut gå dit... Michael är en helt underbar person med så fin utstrålning... Hans fru Rickie Byars Beckwith, är också helt underbar och sjunger gudomligt. Ja tillsammans är de ett par man verkligen kan inspireras av på många sätt och även när det gäller förebilder för relationer.

Vi får det vi ber om
Efter att för ett tag sedan ha bett om klarhet i en viss fråga så kände jag att jag fick det .. mycket genom Hicks och Abrahams teaching... det skulle då kunna vara enkelt att stanna där och fortsätta lyssna till dem och de har ju mycket att ge.... men jag inser att de har en pusselbit när det gäller min väg just nu... och det finns andra som har andra viktiga delar. Därmed tror jag det är viktigt att hela tiden vara öppen för det som kommer till oss.

Ställ en fråga
Idag ställde jag en ny fråga för jag ville få lite klarhet i hur jag skulle integrera all den andliga inspiration jag fått från olika källor .. samt även få ner den lite mer på jorden. Och vips hittade jag denna film som jag hade beställt med glömt bort med Michael Bernard Beckwith.. och så är den så bra och ger mig dessutom mycket insikt och stärker mig i det jag funderade på. Jag har nyss inspirerats av tanken att vi kan ställa frågor hela tiden i livet.. då det skapar en öppenhet där universum kan ge oss svar... och vägleda oss varsamt vidare...

Att ta steget och leva från sin högsta potential!
Filmen"Spiritual Liberation" handlar mycket om hur vi kan leva från vår högsta andliga potential och ge av de gåvor vi är här för att ge... att inte stanna upp på grund av rädslor utan låta vår högsta sanna del vägleda oss hela tiden.. samt inse att det är inte vi som "gör det" .. vi är bara en del i det stora gudomliga flödet... därmed kan vi som Rickie så fint säger i filmen, göra det vi gör utifrån glädje utan att känna att vi behöver bli hyllade för det...

Är du villig att ta nya steg?..
... Är du villig att leva din dröm? Är du villig att nå din högsta potential oavsett vad andra tycker?... Är du villig att tjäna den gudomliga planen ? Den frågan ställer Michael till sin publik i filmen och tillägger att när vi utvecklas och tillåter vårt eget ljus att lysa så kan vi även räkna med att det finns alltid människor som vill leva ett tryggt medelmåttigt liv och kan känna sig hotade när vi växer... Men är du villig att växa ändå och ta nya steg.. i vetskap om att det enda som betyder något är vad ditt högre, sanna jag tycker.. Gudinnan inom dig.... och att du kan leva mer och mer i harmoni med den du innerst inne är.... För det är ju som Moder Theresa så fint uttrycker -Det spelar ingen roll vad andra tycker... för det var aldrig mellan dem och dej ändå.. det var alltid mellan dig och Gud - Gudinnan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig