måndag 13 december 2010

A Universe full of vibration!

"Vibbar" attraherar likasinnade vibbar!
Jag börjar inse att universum inte är så stabilt och fast som vi kanske trott - vilket ju t.ex kvantfysiken visar - och att det består mer av det vi kan kalla för "vibrationer". När jag ser livet på det sättet blir det enklare för mig att förstå att jag kan skapa det jag vill och dra till mig allt jag djupast längtar till genom att helt enkelt fokusera på det. Genom att fokusera på det jag vill så skapar jag en vibration som attraherar en liknande vibration.. ja ungefär så skulle man nog kunna beskriva det.

Att vara i harmoni med mitt eget inre
Jag börjar inse att jag inte heller behöver försöka "rädda världen" eftersom alla därute har sina val och i ett universum men en mängd olika människor med olika önskningar finns det ett mångfald som kan vara spännande och utvecklande. Det enda jag behöver göra är att fokusera på att vara i harmoni med min egen inre essens... mitt djupaste inres sanna jag.. När jag är det så kommer jag dra till mig det som är i harmoni med just min livsväg och jag kommer även vara ett ljus som inspirerar och tillåter andra att lysa med.


Målning av min väninna, Lisette Therner

Enkelheten i hur det fungerar
Jag tycker bara det är så underbart att upptäcka enkelheten i hur det fungerar och känna tilliten till att jag kan påverka mitt eget liv, samt även att släppa tyngden av att jag ska rädda alla andra och världen dessutom... det är befriande. Så jag passar på att rida på den här vågen som känns så ljusfylld med en upplyftande energi och fina insikter och jag njuter av att varje dag lära mig mer om detta och förstå det på ett djupare plan samt dela med mig lite på vägen till er som kan få inspiration.
Vet ju att det fungerar
Hur vi kan påverka vårt eget liv genom våra tankar och våra förväntningar är ju något jag alltid har varit intresserad av och under en lång tid fokuserade jag på en kursgård och en man att dela den med och nu befinner jag mig här i Mundekulla.. så jag vet ju att det fungerar och har dessutom samtalat med så många andra människor som också har välkomnat in det de har längtat efter i sitt liv, genom att helt enkelt fokusera på det. Genom att nu tränga djupare in i hur detta fungerar känner jag att jag ännu mer kan uttrycka det som är min uppgift och leva fullt ut det liv jag vill leva samt inspirera andra till det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig