lördag 13 februari 2010

This river is a mighty one

This river is a mighty one
I have to trust it flow
But if you ask me where it's taking us
I wouldn't say I know
But I will go there willingly-
She's never led me astray
And I've only been bruised
When I refused to get out of my way

från CD:n The offering med Kirtana

Jag lyssnar till Kirtanas underbara sånger...
som kom på posten igår... Ja det känns som att tusen änglar och tusen tecken vill inspirera mig till att lyssna till hjärtat.. släppa det som är färdigt och i tillit gå vidare på en ljus väg.... Människor jag möter... Allt talar till mig att en uppgift är klar och att jag ska gå vidare... Hur det ska se ut vet jag inte helt just nu... Men även här kommer det små budskap om att allt är väl och att jag är på rätt väg och att allt sker när det ska..

Underbara Änglakort ger budskap
Jag hade även beställt några kort med vackra bilder och fina budskap varav en med änglakort, som var helt underbar... ska lägga in bilder på den om en stund så ni kan få se den.

Hela livet talar verkligen
och för oss i en viss riktning och i vissa perioder tror jag att det starkare när vi ska göra en djupare förändring och när vi kanske även ber om hjälp... Det känns som tusen budbärare har gett mig budskap en längre tid och jag lyssnar mer och mer och tar steg .. inre och yttre i den riktning mitt hjärta och min själ längtar till.

I feel a hope I never felt
that the hardest rock will melt
And a new landscape will come in view for Earth
When in love and light and grace
We begin to take our place
And each do what we came to do

It doesn't have to be the way it always been
We can break the patterns now and start again


..just nu sjunger hon rader som berör mig:

And I want to try to remember why I came
To remember who I am
And add my candle to the flame...
Från CD:n "The offering" med Kirtana


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig