lördag 27 februari 2010

ACIM-inspiration

Jag läser A Course in Miracles just nu
och det finns så många underbara citat så jag vill dela med mig några till er.. jag ger en liten tolkning men säkert kan du finna din egen tolkning.

Perfect security and complete fulfillment are my inheritence, my own real thoughts will teach me what it is.
Visst är det underbara ord som ger en känsla av djup trygghet om vi tar till oss dem. De betyder för mig att när jag börjar tänka mer sanna och kärleksfulla tankar... då kommer jag upptäcka att jag är fullkomligt trygg.

God/Godess is in everything I see
Behind every image I have made, the truth remains unchanged. God is still everywhere and in everything forever.
Visst är det med en underbar tanke.... bortom våra tankar och idéer så är vi ett med sanningen .. det gudomliga och vi kan välja att börja se på oss själva och varandra med de ögonen igen.. vi kan se det gudomliga i allt och alla.

I would give up my insane wishes and walk into the sunlight at last.
Visst är det vackert... och visst kan det ske när vi släpper vårt bagage och bara väljer det som är av sant värde.. enkelhet, kärlek, frid....

The world is really a place where the daughter of God/Godess can be set free. I will look upon the world and see it as a place where the daughter of God finds her freedom.
Ibland kan det känna som om världen begränsar oss men egentligen är den en plats där vi kan bli fria. Vi är här, tänker jag... för att bli mer hela och inse vilka vi djupast innerst inne är... Världen ger oss varje dag oändliga möjligheter till det.. ju mer vakna vi är på alla tillfällen ju mer kan vi välja kärlek istället för rädsla.. vi kan välja att ge till andra ... vi kan välja inre frid...

Att välja frihet idag
Ska vi prova... Idag kan du vara lite mer vaken om du vill och upptäcka alla de situationer som du har ett val i... där du kan välja att vara kvar i frid .. där du kan välja att se på dig själv och andra med kärlek... där du kan se det gudomliga i dig själv och andra och där du kan sluta ge dig själv skuld... inse att du är underbar.... och där du kan välja att sätta dig själv fri.... kram Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig