tisdag 16 februari 2010

Gudinnans styrka inom mig

Gudinnan är styrkan som jag litar till
Detta är dagens budskap i ACIM som jag läser mycket nu. Det handlar för mig om att inom oss äger vi en djup och kärleksfull styrka ... och med den styrkan inom oss kan vi uträtta allt vi vill. Av oss själva har vi inte möjlighet att se på en situation från alla håll och veta vad vi ska göra så att endast det goda kan komma ut av situationen. Men djupt inom oss finns Gudinnans röst som talar till oss i varje situation och påminner oss om att att hennes styrka, beskydd och kärlek finns där för oss.

Fly with the wings of an eagle
Vi behöver inse att i vårt vanliga "lilla" jag som vi oftast lever i och där vi tänker i ett begränsat perspektiv, utifrån det vi har lärt oss genom livet, så ser vi inte alltid det bästa för oss själva och andra. Vi behöver komma i kontakt med vårt sanna jag ...vi behöver se allt ur ett högre perspektiv, vi behöver leva från Gudinnan inom oss och låta henne visa oss vägen... Hon vet det som är bäst för oss i längden.. hon känner oss och ser vårt liv i ett mycket större perspektiv än vad vi kan göra själva.

Vill du prova dagens lektion
Så i dagens lektion uppmanar ACIM oss att 4 ggr om dagen stanna upp och tänka: Gudinnan är styrkan som jag litar till... och sedan se på olika situatuationer där vi kanske haft rädsla och istället fokusera på dem och tänka: Gudinnan är styrkan jag litar till. - därmed se på situationen , medveten om din inre styrka. Samt sedan göra en meditation där du under några minuter vänder dig djupt in i ditt inre till en plats inom dig av djup frid och trygghet och påminns om att det finns en plats inom mig där Gudinnans styrka vilar och där allt är väl.

There is a place in you where there is perfect peace,
There is a place in you where nothing is impossible.
There is a place in you where the strengt of the Godess abides
ACIM - feminine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig