fredag 13 september 2013

Jag Älskar Gudinnan - det feminina andliga!

Goddesses & Angels
Här om dagen när jag städade i min bokhylla så var det några böcker som talade till mig.. Jag har lärt mig mer och mer att lyssna till de där små impulserna som kommer även om mitt sinne har en helt annan åsikt. Så första boken att titta lite mer i blev "Goddesses & Angels" av Doreen Virtue. Jag tycker mycket om Doreens änglakort men jag har inte läst så mycket av henne och denna bok har blivit stående i bokhyllan och väntat... Men det finns en rätt tid för allt... och nu var den tydligen inne.

Synkronicitet är Universums/Gudinnans budskap
Jag kan ju nämna att jag på många sätt ser mig själv som ganska jordnära, därmed kan jag tycka att vissa saker i den "andliga världen" är lite flummigt ... Men bara genom att slå upp boken och läsa några rader så insåg jag att den hade flera budskap till mig och det fick mig att fortsätta läsa. Jag hade t.ex samma dag funderat på om jag och Peter skulle resa till en viss andlig plats... där fokuset är mycket på det feminina andliga, men jag hade inte hört någon beskriva sin upplevelse av att vara just där... Men det första jag läser var just Doreens beskriving av denna plats och hennes starka upplevelse där...

ACIM Feminine
Jag har också sedan länge känt att jag skulle vilja förmedla de fina budskapen i A Course in Miracles på ett mer feminint sätt... och dagen innan hade jag tagit ett första steg i den riktningen genom att skapa en feminin ACIM-blogg.... I boken beskriver Doreen precis sina funderingar omkring det och sin önskan att göra ACIM mer tillgängligt samt med ett feminint språk... så det stärkte mig. Ja det var ännu mer som jag hade glädje av så de senaste dagarna har jag under min heliga te-stund njutit av denna bok i min favoritstol i mitt "Gula rum " Flugorna verkar ha älskat den med för de har svärmat runtomkring mig :) Det har varit så inspirerande att ta del av Doreens upplevelser på olika platser där det feminina andliga har en viktigt plats... och jag har stärkts och inspirerats så mycket av det hon berättat.

Skyddsänglar 
Doreen ber hela tiden änglarna om hjälp och då och då inser jag hur mycket det ger att göra det... Så häromdagen tänkte jag på morgonen att idag ska jag ha med mig mina skydds- änglar... eller rättare sagt jag ska bli medveten om att de finns här med mig och jag ska be dem om hjälp när jag behöver det.... När jag sen kom ner på kontoret så låg det ett paket från posten där... När jag öppnade det bestod det av 3 stycken "Guardian angel" kortlekar... som jag hade beställt i våras och just idag!! kom de... Jag förundras ofta över hur universum synkroniserar händelser... för att jag ännu mer ska ta till mig ett visst budskap.. och Doreen beskriver också detta mycket i sin bok.

(och som om det inte är nog med coincidences så kom jag rakt på en spännande bok av Meggan Watterson när jag gick in för att hämta bild och länk till Doreens bok) 

Jag älskar det feminina andliga
Idag beskrev Doreen även i boken en guidad meditation och jag tänkte att jag kan ju prova att göra den då, när jag ändå sitter här. Jag hade inte någon förväntan då jag ju skulle behöva öppna ögonen emellanåt för att läsa texten och kunna följa med i meditationen... Därmed kändes det extrafint när jag fick en så fin och stark upplevelse av en så stor kärlek till Gudinnan -  "The Divine feminine" och jag kunde känna och se ännu tydligare att för mig är det främst kärleken till det grundläggande feminina andliga... som känns viktigast.

En Gudinna 
Kanske är det därför jag älskar alla dessa urgamla Moders-Gudinnor... Jag känner att det funnits en tid när vi dyrkade och vördade Gudinnan som en Gudinna istället för tusen olika..... detta gör det ju mycket enklare för mig med när det gäller mitt Gudinneengagemang... En del av mig orkar inte sätta mig in i och lära mig om alla de Gudinnor som finns och har funnits genom årtusenden... även om det kan vara inspirerande att känna igen oss i de olika aspekter dessa Gudinnor står för också ...

Moders-Gudinnan 
Jag satt kvar en stund i meditationen för att lyssna till vad dessa insikter gav mig... samt för att få insikt omkring det här att jag rent intellektuellt vet att vi kan se Gud som både han och hon men att jag just nu älskar den feminina sidan av det Gudinneliga så mycket. Det som kom till mig var att jag och många av oss har ju levt så länge med fokus på Gud som "han" och att det därmed finns en så¨djup längtan att få dyka in i "henne"... i Gudinnan... och att kanske väljer jag det hela det här livet.. kanske handlar det om att återfå balansen för mig och för många andra kvinnor... och då räcker det just nu inte med att fokusera på båda aspekter... vi har redan under de senaste årtusenden haft Gud Fader så starkt.. nu är det dags för Moders-Gudinnan .. det feminina andliga... ... ja kanske det behövs några liv för det med :) Jag älskar hur som helst att fokusera på det feminina andliga och idag insåg jag ännu djupare min kärlek till Gudinnan och till "The Divine feminine" och det kändes så fint och jag vet att jag delar denna kärlek med många andra kvinnor.

Ha en fin helg... Njut och var lite vaksam på vad livet vill visa dej.. följ de där små impulserna för de vill vägleda dej i den riktning du är menad.

2 kommentarer:

  1. Hej Solveig !
    Jag brukar kika in på din blogg emellanåt .. Beroende på hur jag mår .. När jag stressar runt i vardagens ekorrhjul måste jag stanna upp ibland ..och hämta kraft ! Du ger inspiration att finna det med din sida ! Visst är det så att har man en gång varit lite nere så måste man hitta verktyg att orka gå vidare i livet .. En ständig process ! Nästan som konditionen ..tack ! För att du delger andra .. Kram Jeanette Carlelycke

    SvaraRadera
  2. Tack Jeanette... kul att höra att du kan finna inspiration i Gudinnerummet... visst behöver vi alla verktyg för att må bra och vara i balans. Jag kikade även in hos dej.. så vacker du är och så fina bilder du har...de utstrålar harmoni.... Kram Anne Solveig

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig