lördag 21 september 2013

Dags för struktur och att dedikera mig!

Kära Gudinna!

"Min blogg är en resa i att dedikera mig mer mer till det som jag känner är mitt djupaste syfte... samt att blomma ut mer och mer till den jag är djupast innerst inne och den Gudinna jag vill vara. Kanske du med har ett liknande syfte... då kan du nog känna igen dej och hämta inspiration från min resa, samt dela dina erfarenheter."


Dags att återgå till min djupare dedikation!
Jag lade just till dessa tankar ovan under fliken "Om mig" Efter sommarens mer avslappnade njutningsfulla upplevelser känner jag att jag vill återgå till min djupare dedikation med mitt liv och ha det fokuset även mer i bloggen. Så vill du följa med på denna resa, är du varmt välkommen... och säkert har du egna tankar att dela som jag och de andra kan ha glädje av. Välkommen att göra det.. Vi är här för att blomma, vi är här för att vara dem vi är. Säkert blir det lite Gudinneinspiration och Gudinnehistoria med.

I morse lyssnade jag till Gudinnan!
Då insåg jag att jag behöver inte lägga så mycket mer tid på en viss sak längre.. utan jag kan ägna mitt fokus mer åt det jag verkligen innerst inne vill och älskar.. Jag insåg också att det är dags för en struktur och en plan... Jag behöver vila i en struktur för att mina planer ska manifesteras... Jag ska börja se det lite mer som att jag är anställd av Gudinnan...


Vila i en struktur så det händer något!
Så här vill jag att min dag ska se ut även om det kan ändras lite.
Eftersom jag har är min "egen" och inte anställd så kan jag ju själv välja min dag.

Måndag - Fredag
7.00 vakna och meditera
8.00 promenad eller yoga (beroende på väder)
9.00 frukost och lite vardagspyssel
10.00 Kontorsarbete, egna projekt och Mundekulla

12.00 Lunchpaus mat, vila promenad
14.00 Lyssna inåt till Gudinnan vad jag ska göra resten av dagen
14.10 Egen kreativitet, skriva, måla, musik.. samt egna event m.m.
16.00 fikapaus
16.30 fortsättning egen kreativitet...
18.00 Kvällsmål
          Ledig tid
22.00 Vila, läsa, meditera
23.00 Sova


Ja kanske du med har glädje av en struktur.
Visst är det härligt att bara följa hjärtat och är vi bra på det så kan den vägen med fungera utmärkt... men jag märker att det är så mycket planer jag skulle vilja förverkliga och jag vill att det ska ske lite snabbare nu,.. Ja jag vill i alla fall ha mer effektiv tid och fokusera på det jag verkligen vill....samtidigt som det känns viktigt att vila och njuta och umgås med vänner med.

Kram och ha en fin helg!


Anne Solveig   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig