fredag 20 september 2013

Doing what She want's me to!

"Ju mer tid vi ger till det vi älskar att syssla med...
Ju mer tid vi ger till att uttrycka våra unika gåvor
Ju mer tid ger universum oss..."

Anne Solveig

Vad är det egentligen du är här för...
Hur kan du ge av dina gåvor på allra bästa sätt? Jag skriver dessa rader för att jag själv funderar en del på det emellanåt. Eftersom jag varit med och byggt upp ett stort kurs och retreatcenter så är det lätt hänt att jag hamnar i att hjälpa till med så mycket praktiska eller organisatoriska saker här så att det inte blir tid för det andra... för att sjunga, måla skriva, dyka mer in i Gudinnans värld och bjuda in andra kvinnor i det.

Duktighetssyndromet
Jag tror att ett syndrom som de flesta av oss kvinnor lider av är att vi ska vara "duktiga" Det innebär ofta att vi tror att vi är bra när vi gör en massa saker. En del av mig tycker att jag borde minsann hjälpa till med allt som alla andra gör här i Mundekulla.. städa, laga mat, fixa i trädgård, sitta på kontoret m.m. Den delen känner sig ofta så duktig när jag gör det. Men den andra delen i mig som vill dela med sig av sång, musik, skrivande, Gudinneevent... den blir frustrerad när den känner att det inte finns tid till att uttrycka sig.

Dags att lyssna till Gudinnan
I morse tog jag mig en funderar omkring det här och lyssnade till min inre Gudinna.... Jag tror ju att var och en av oss har en unik uppgift... och att det är meningen att vi ska dela just detta.. Det finns ganska mycket vi kan delegera bort, lite beroende på vad det handlar om. Jag har ju faktiskt kunnat delegera bort en massa redan... För just det som jag vill ge, det finns det ju ingen annan som kan ge. Mina sånger, min musik som väntar på att komma fram i ljuset och glädja andra. Mina målningar och bilder som vill sprida ljus och glädje i världen och mina böcker ...all den gudinneliga inspiration som kommit till mig ... det är dags att dela den nu... den var ju inte menad bara för mig.

Jag är ju "anställd" av den Stora Gudinnan
... för att dela med mig just på mitt unika sätt.. och då är det ju inte bättre att göra en massa annat som dessutom andra både kan och vill göra för att det är deras uppgift nu. Så jag ska ta mig en stund varje morgon och fråga min inre Gudinna vad hon anser vara den viktigaste sysslorna just den dagen...
Idag kom det till mig att jag kunde ge lite mer tid till Mundekulla på fm,  just nu arbetar jag t.ex fram en ny variant av vår hemsida.. Att vi har en fin gemensam hemsida i Mundekulla det har jag ju även själv glädje av... men en del av detta jobb kan jag ju också delegera bort.. men en del av det tycker jag kul med eftersom jag då kan få hemsidan mer som jag vill ha den....men eftermiddagarna vill jag sen ägna åt kreativitet och Gudinneevent... Ja det känns som en bra balans just nu.

Att fota bilder till Mundekulla... är ju kul jobb... här vid Villa Solhem

En längre tid till mig och att skriva!
Dessutom vet jag nu att jag kommer få en längre tid att skriva... Nu har det skett det som jag länge ville.... att ha en extralägenhet dit jag kan åka för att vara med mig och fokusera på mina egna uttryck...Gudinnan har gett mig en jättemysig lägenhet i Kalmar en tid med utsikt över kalmarsund och hustaken.. där ska jag sitta och mysa och fokusera och få färdigt ännu en bok som väntar på att komma fram... det känns sååå bra och kanske är det "just in time" nu.

Vad har den Stora Gudinnan anställt dig för att göra?
....samt är det det du gör? finns det kanske vissa saker du skulle kunna delegera till andra... Jag trodde länge att det inte var möjligt... men jag inser nu att allt som är gott för oss själva och som hjälper oss att ge uttryck för vår unika uppgift... det är möjligt... Vi kan i alla fall börja och ta de där små stegen.. och sluta att säga att det inte finns tid... Att istället lyssna till Gudinnan varje morgon och ställa frågan vad hon vill att vi ska göra idag... Kanske det handlar om att ta fram målargrejorna en liten stund i alla fall... eller sätt sig och skriva 20 minuter.. eller något annat som ger oss glädje och som är ett uttryck för våra unika gåvor... Visst kan vi det och ju mer tid vi ger till det.. ju mer tid ger universum oss till att syssla mer med det vi älskar!

Anne Solveig framför porten till nya möjligheter. Bilden tagen av Anneli Eller.

Ha en fin höstdag kära Gudinnor
Kram Anne Solveig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig