tisdag 17 september 2013

Att släppa och gå vidare!

Det nya väntar
Nu har jag avslutat en grupp som gett mig mycket men som jag också gett mycket tid och engagemang till....Det kändes dags att släppa nu för att kunna engagera mig i nya saker. Jag tror vi energimässigt är kvar i vissa saker tills vi verkligen släpper dem och då kan det komma ny energi istället... det känns lite befriande att gå vidare nu.

Liksom löven faller till marken när de är som allra vackrast...
Så var det med denna grupp känner jag. Vi avslutade när det var som allra vackrast och många delade hur mycket gruppen betytt för dem.  Därmed känner jag mig djupt tillfreds att vi tillbringat den tid vi har med varandra och nu väntar nya projekt.

Jag har suttit vid brasan även denna morgon
...och lyssnat och sjungit mantra med Miten och Premal. Det är en så mysig stund som jag vill fortsätta att ha nu varje morgon... ja det är i alla fall min intention. Nu har det ju dessutom blivit kallare ute så då är det så mysigt att sitta inne i värmen.

Ha det gott och kanske har du något som det är dags att släppa med?
Fundera på det och ta sen steget... för det finns mycket nytt som väntar!

Kram Anne Solveig

2 kommentarer:

  1. Åh det lövet.. och dina ord!

    "Jag tror vi energimässigt är kvar i vissa saker tills vi verkligen släpper dem och då kan det komma ny energi istället"

    Ja visst ... men hur släpper man det man är rädd att bli av med? krävs mod och styrka här, ibland, men vilken välsignelse som väntar på andra sidan.

    Funderar vidare... tack för dina kloka ord... kraM!

    SvaraRadera
  2. Ja jag tror det handlar om att känna att något har tjänat ut och ha tillit till att något nytt väntar, som är ännu bättre.. eller i alla fall något stämmer ännu bättre med där vi befinner oss i livet. Lycka till Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig