tisdag 12 mars 2013

Stillhet ger Närvaro och Njutning i nuet.

Livets Under och mirakel öppnar sig i Stillheten
En av de viktigaste upplevelserna jag hade även i år var hur jag kunde njuta så mycket av stunder i nuet. Bara att gå lugnt och stilla på en väg där snön just smälter bort och gräset börjar titta fram kan vara en så fantastiskt fin upplevelse... Att vara här och nu i naturen utan att behöva tänka på annat och att kunna vara i stunden. Ja en av de allra finaste upplevelserna var en dag när det var så varmt och skönt och snön smälte i solen och jag bara fick en så underbar magisk känsla där mitt på ängen i Mundekulla. Då kändes det som att den här årstiden är du den allra bästa på hela året...att få var med när våren sakta kommer smygande.. Jag inser hur mycket jag missar när jag är i mitt huvud eller snabbt tar mig från en plats till den annan... Den njutning och den fina upplevelse det är att känna naturen under tystnad i en retreat den hinner inte komma då. Men när vi stillat sinnet och kroppen då plötsligt öppnar sig livets under och mirakel för oss...

Jag har fått inspiration att Måla!
I stillheten hann jag också varva ner så mycket att nya insikter och ny inspiration kunde börja spira lite försiktigt... Jag fick inspiration på att måla igen !!! Så idag har jag äntligen skapat en atelje där jag har mycket utrymme och där solen lyser in och dit har jag tagit alla mina färger och pannåer och halvfärdiga målningar... Ser mycket fram emot att komma igång och måla!!!

Ha det fint och mer inspiration från retreaten kommer!
Anne 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig