torsdag 28 mars 2013

Hur kan jag känna mer Glädje...

"Ibland känns det som jag är så Välsignad 
och hela universum samverkar för mitt goda"
Anne Solveig

Igår kväll låg jag en stund vaken  i fullmånens sken
Ibland när vi befinner oss i en djup vila så är det som om allt blir med tydligt och vi kan känna lite djupare vad som verkligen känns rätt inuti... I alla fall var det så för mig den stunden. Jag har ju de senaste dagarna skapat en Glädjegrupp där jag tillsammans med flera andra har fokus på Glädje och hur jag kan bjuda in mer glädje i mitt liv... och omkring detta funderade jag lite nu.

Att vandra i medvind
En kvinna i gruppen berättade en så fin historia om hur hon mötte en 84-årig farbror som berättade att sedan han pensionerat sig så gör han bara det som får honom att må bra. Han pratar bara med trevliga människor, umgås bara med de som vill honom gott, äter och dricker bara det han gillar och njuter fullt ut hemma i sin vrå...samt när han är ute och går så går han aldrig i motvind... vilket kändes som en symbol för hela hans sätt att leva - han vandrade i medvind...

Hjärtat vill uppleva mycket mer glädje
När jag låg där i sängen på kvällen hade jag den här mannens i tankarna.. Jag funderade på om jag verkligen lever i glädjen på det sätt som han förmedlade... jag insåg att jag fortfarande äter en hel del bara för jag tror att det är nyttigt för mig... jag insåg att jag fortfarande inte tar ut svängarna helt i livet och följer min egen inre glädje fullt ut ...  jag kunde plötsligt se att även om jag tycker att jag ger mig själv glädje mer och mer så är det fortfarande huvudet som styr en del... och hjärtat vill uppleva ännu mer Glädje.

Att verkligen följa glädjen
...skulle innebära ytterligare ett modigt steg i att lita till min inre glädje mer än mina tankar om vad som är bra.... lita till mig själv mer än vad andra tycker och tänker och modigt våga vandra min egen unika väg när det gäller ännu fler aspekter i livet... t.ex rensa ut mycket mer och leva mycket mer enkelt.... endast ha några kläder jag verkligen trivs med... våga lita till att det jag vill äta och tycker om är det som passar mig m.m....

Hur kunna välja...
Den senaste veckan har jag ätit nästan bara rawfood och jag känner hur bra jag mår av det.. hur mycket energi jag får och hur klar jag känner mig i tankarna... men när jag låg där på kvällen insåg jag att jag inte tycker om och njuter av allt det som jag äter... en del rawfood tycker jag mycket om men en del äter jag mer för jag tror det är nyttigt... Så hur ska jag göra funderade jag.. ska jag gå tillbaka till vanlig mat och njuta mer av den eller fortsätta med rawfood även om jag inte alltid tycker det är gott .. men ändå mår så bra av det...

Svaret kom meddetsamma idag...
En mycket vacker varm gulrosa och glädjefull bok låg där i Hälsokostbutiken och väntade på mig... Tänk att Gudinnan och hennes änglar hade placerat ut den där just till mig, just idag... Ibland känns det som jag är så välsignad och hela universum samverkar för mitt goda - ja det känns faktiskt ofta så nu i livet ... kan du känna det med?


Salig blanding - en Underbart inspirerande bok!
När jag kom hem insåg jag att detta var svaret på min fråga... En bok med mycket rawfood men även annan mat och allt såg både så gott och nyttigt ut... .hela boken var fylld med vackra bilder och andades Glädje...Jag tycker att en del rawfood recept inte alltid är så goda enligt min smak...även om det är nyttiga... men de här recepten såg jättegoda ut och fick mig verkligen att känna att.... Jaaaa jag vill äta mer av den här vackra lättlagade och även nyttiga maten.... men jag vill också äta lite lagad fräsch och nyttig mat liksom författarinnan Renée Voltaire som skrivet den fantastiska boken  "Salig blanding"

Ha nu en fin Påskhelg och vi hörs säkert under Påsken med!

KRAM Anne Solveig





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig