torsdag 21 mars 2013

Gudinnans vilja för mig är fullkomlig Glädje!

Jag tror Gudinnan vill att vi ska Njuta av livet och allt det goda hon bjuder oss.

Vi bestämde att fokusera på Gläjde 
...i den grupp som jag startade i fb för några år sedan.....Samma dag väcktes en djup sorg i mig. Det var kallt och kyligt och blåsigt och det kändes som vintern aldrig skulle ta slut... Glädjetemat fick mig för en stund att tänka på den glädje jag skulle vilja känna mer av i livet och det jag inte var så glad över... En stor sorg väcktes inombords och jag blev jätteledsen en stund och tillät mig att gå in i en djup sorgekänsla...

Nästa dag kändes allt mycket bättre
...och jag tror det var tack vare att jag mötte sorgen som jag sen så enkelt kunde säga JAaa  till Glädjen och till min systers fina erbjudande att spendera en tid i Grekland med henne och min käre systerson.. Så när jag bokade biljetten... superbilligt enkelt, flyt, ett enkelrum på samma hotell som min syster ... vid havet... enkelt hotell men förmodligen okey... annars kan jag ju byta...men min syster och hennes son är där.. och jag får en extravår... jag älskar blommor och sol och värme och jag hade ändå planerat in att resa iväg och skriva på min Gudinnebok och vad passar väl bättre då än att resa till Kreta där Gudinnekulturen varade så länge...


Jaaaa nu blir jag glad bara jag skriver om det 
och fylls av förväntan..... Jag älskar den där känslan av att stiga ur planet och plötsligt ha blivit förflyttad till sol och värme... Ja jag vet att det inte är klimatsmart att flyga men denna flygtur är ju faktiskt inte så lång:) och jag tror Gudinnan vill att vi ska Njuta av livet och allt det goda hon bjuder oss... Men visst kan det vara helt underbart hemma med denna årstiden... och som jag tidigare skrev så upplevde jag under retreaten att mars var den allra bästa månaden... Ja i alla fall var det enkelt att känna så när det blev vår och sommar mitt i mars och varmt och soligt och snön smälte undan...

Kanske Glädje är att vara i det som är...
Att flyta med genom sorgen men också lyssna till glädjen och de möjligheter som livet serverar... Jag hade förstår ni en annan möjlighet först att resa iväg .. men det kändes som jag behövde landa lite i Mundekulla efter retreaten så jag tackade nej till den..... och sen verkade det svårt att få biljetter ...och dåååå som ett mirakel kom detta erbjudande istället.


Vi är värda att känna Gläjde
Kanske är det så att det nästan känns lite förbjudet att vara Glad... Ja i alla fall riktigt Glad och Lycklig... och att det är mer okey att klaga och gnälla men att vi nästan inte vågar ge uttryck för när vi är jätteglada och mår bra.. ifall någon annan inte gör det. Kanske är det så att vi inte tror att vi är värda att känna glädje fullt ut... Kanske är det så att det erbjuds en massa möjligheter för oss att uppleva Gläjde, Kärlek, Tacksamhet varje dag... men vi behöver välkomna dem, se dem och inse att vi är värda dem och att som det står i ACIM

Gudinnans vilja för mig är fullkomlig Gläjde

För er som undrar om gruppen med fokus på Glädje ...så finns den i facebook och heter "Ett Underbart Liv" det är en sluten grupp men ... gå in i Gudinnerummet i fb.. eller gå med där om du inte är med. Där berättar jag om denna grupp som just nu handlar om att under två månader dedikera sig till Glädje.. Vi kan fortfarande välkomna några fler...


KRAM Anne Solveig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig