fredag 25 oktober 2013

Att välkomna alla välsignelser!

"Kanske är det så för oss alla... 
 vi tror att vi är så viktiga 
men det är bara floden som flyter fram 
och vi kan välja att haka på den och tjäna den."

Jag välkomnar ljus, glädje och allt gott!
De senaste dagarna har jag insett ännu mer hur mycket skuld, dömande, fasthållande och negativitet kan hindra och till slut även sätta sig i kroppen... Jag har också insett att när jag släpper skulden och att jag vill ha saker och ting på ett visst sätt och släpper taget och känner kärleken inom mig och låter den styra mig ... det är då det händer... det som ska ske... och när jag är villig att vara ett verktyg för universums kärlek då spelar det inte så så stor roll vad jag gör eller vad det är som sker genom mig för jag vet att det är gott..

Att även släppa min ide om hur jag vill ha det...
Även det envisa fokuset på vissa av mina visioner kan vara ett sätt att säga... - Gud/Gudinnan jag vill ha det på mitt sätt... inte på ditt sätt... Men vi vet ju faktiskt inte det som är allra bästa varken för oss själva eller helheten... Det är något befriande att tänka som Wayne Dyer säger: I am not doing anything, I am being done" Kanske är det så för oss alla.. vi tror vi är så viktiga men det är bara floden som flyter fram och vi kan välja att haka på den och tjäna den.

Hur vill Universum uttrycka sig genom dig?
Så varför inte de närmaste dagarna bara lyssna och känna efter hur universums kärlek vill uttrycka sig genom dej... Släpp taget en stund om alla idéer om hur du vill ha det... i tillit till att det som ska ske de kommer att ske ännu enklare då och det andra kommer att falla bort...

Välkomna allt det goda som väntar på dej!
Jag känner mer och mer att det handlar om att välkomna allt det fina, kärleksfulla underbara som universum - Gud- Gudinnan har i beredskap för oss men som vi endast kan ta emot när vi är redo och känner oss värdiga det...  Kan du få en känsla av att något mycket fint och underbart väntar dig... Se om du kan hitta den känslan och ha sen tillit...

Hur skulle det vara att t.ex vänta dig en Välsignelse
...de närmaste dagarna... jag tror att Livet vill ge oss en massa välsignelser hela tiden men vi kan bara välkomna dem när vi är öppna för att livet kan bli ännu bättre än vi anat eller själva kan tänka ut.. att vi kan få ännu mer ... att en mängd välsignelser bara ligger där och väntar på att vi ska säga JA...  Jag är värd detta... Ja jag är redo för allt gott.. Jag är redo för kärlek.. jag är redo att vara ett redskap för den universella energin...


Häromdagen bad jag om en välsignelse!
Något som skulle kännas lite speciellt fint... så jag verkligen skulle veta och känna att det här var min välsignelse. Det kändes spännande och jag var lite mer vaken för att den där välsignelsen skulle komma... Så på fm när jag städade och hittade en Cd om helande tänkte jag lite så där att kanske är det detta som är min välsignelse. Jag hade nämligen haft ont en tid i nacken och det hade gjort mig lite nedstämd. Så jag satte på CD:n och lyssnade. Budskapet var från A Course in Miracles och när jag lyssnat en stund kände jag att det var mycket som kändes bra.... Men så plötsligt var det något speciellt som bara gick rakt och djupt in i mig som en tydlig insikt... Precis samtidigt kände jag en värme och en rysning i nacken.... Det var som om jag släppte något jag hållit fast vid och jag kände en härlig känsla av kärlek och befrielse efter det... Jag tror verkligen på att när sinnet helas så helas kroppen och det var just det som skedde för mig... och det bästa är att nu känns det bra i nacken igen och inte bara bra i nacken ... utan den fina avslappnade kärleksfulla känslan finns kvar där och jag kan hitta den när jag vill.

Det allra viktigaste
Det är lätt att tro att det är viktigt att nå vår mål och förverkliga våra drömmar... Men är inte det allra viktigaste att bara vara i ett tillstånd av harmoni och kärlek... mer och mer... och ge av det till andra och lyssna och känna efter hur Universums flöde vill uttrycka sig genom dig och mej.

För många år sedan kom en sång till mig och först nu börjar jag kunna ta in dess budskap lite mer :)

"Let the river just take me
let me lay down and be still
there is only surrender
I have given up my will
was a searcher for lifetimes
now I'm finally coming home
cannot take any credit
I'm not doing this on my own
No, the river is just flowing
the way it always flows
but the difference is that I  
now have finally let go
No longer searching and trying so hard
to go against the stream
I have finally awakened from the dream."

Anne Solveig


KRAM till er.. I AM IN SPIRED

KÄRLEK från Anne Solveig

8 kommentarer:

  1. Tack Anne. Detta ska jag verkligen bära med mig framöver. Jag ser hur jag emellanåt fastnar för mycket i hur jag vill ha det istället för att bara öppna upp, överlämna mig och lita till livets kärleksfulla energi och låta den föra mig i tillit. Så tack för detta fina inlägg och jag ska vara snäll mot mig själv och försöka bara vila i det som är med förvissning om att allt är precis som det ska vara och sker i den takt det ska ske. önskar dig en fin dag. kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Pernilla.. så roligt att du tittar in här ... Jag kände själv när jag skrev att jag tyckte mycket om detta inlägg.... och jag känner med att jag ska ta med mig dessa tankar och denna upplevelse och värna om den...... Samt som du säger: "Allt är väl och fullkomligt i mitt liv just nu"... det har jag också med mig... Kram till dej fina... Anne

      Radera
  2. Åh tack kärasteAnne, vilket fint inlägg ... Precis vad jag just nu behöver höra!!
    Har levt i en "egenförnekelse" en tid ... - så svårt att ta emot eller ge något då ...
    Jag behöver verkligen bli mer "I am Boeing done" - vilken undebar känsla, vilket härligt uttryck!!! Så befriande att lämna över sig ... att försöka allt själv gör ju bara en väldigt TRÖTT! och uppgivet ledsen ...
    Jag behöver också våga be om välsignelse ... att känna mig värd det!
    Fint med din och nacken som läkte!! =)
    Tack käraste för din vackra målning - jag älskar flöjtmusik och hör den ända hit ... och så din fina text ... ser jag fram
    emot att lyssna till när din stämma tar ton!!
    Kramar til dig käraste <3 tack för du gjorde min start på vintertiden god!!
    Anita

    SvaraRadera
  3. Tack Anita!
    Ja jag inser mer och mer att det handlar så mycket om att bara be och välkomna det vi vill ha.... egentligen tror jag vi ber hela tiden genom vår attityd, våra tankar och vår förväntan på livet... och det vi sänder ut det kommer till oss... men att sända ut ett tydligt budskap om att välkomna välsignelser och allt det goda.... det gör ju verkligen att universum kan ge oss allt det där fina.. och som du säger att lämna över sig...... "Being done" Ja det är fint.,...Ja du ska få lyssna till sången Anita när vi ses :) och tack för dina fina ord om målningen. KRAM till dig och tack för att du påminde mig om att jag med bör verkligen låta detta inlägg sjunka ännu djupare in och ta med mig det under hösten och vintern.. Varm KRAM Anne .

    SvaraRadera
  4. Fina Anne Solveig. Tack. Det känns så sant det du skriver. Vill dela med mig en känsla.

    Sanningen i ögonblicket i all sin enkelhet.

    I naturen med Kärleken inom mig sitter jag vid en bäck bland ängens blommor.
    Tyst utan tankar. Porlet från bäcken är som ljuv musik för mina öron.
    Jag ser hur bäcken valt den enklaste vägen och ringlar sig runt om stenar och andra hinder.

    En liten Ekorre tjattrar i kronan på en ek och hoppar rätt ut till nästa träd helt utan tvekan.
    Hon vet att hon kan. Utan att tänka hur, när, var? Hon bara vet.

    En liten vattendroppe på ett grässtrå fångar min uppmärksamhet.
    Jag rör på huvudet lite, lite i sidled och ser alla regnbågens färger glimma och rymmas
    i den lilla droppen.

    Ett litet blad släpper sitt fäste från en gren och dansar sakta ner mot marken.
    En vindputs tar tag och leker lite med det och slutligen vilar bladet rofyllt på marken.

    Lilla fågeln kommer flygande och sätter sig på en gren nära mig.
    Vi tittar på varandra en stund innan hon lyfter lätt och flyger fri.
    Fri att njuta av vindarnas smekningar som så lätt för henne vidare på nya äventyr.

    En kvinna kommer gående med sin hund. Vi ler mot varandra och känner Kärlek.
    Lilla hunden ger mig en blöt puss på kinden och viftar på sin svans av glädje.
    Allt sker i tystnad i Kärleksfullt samförstånd.
    Kvinnan och hunden går vidare.

    Jag sitter kvar vid den lilla bäcken och ÄR lycklig.
    Tack Älskade Moder Natur som tillsammans med Kärleken i all enkelhet
    visar mig sanningen i ögonblicket.

    Kramar Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack fina Inger! Ja tänk så enkelt och fint livet är när vi alla bara följer vår sanna inneboende natur .. och har tillit till den...då kan vi njuta av nuet och ha tillit till det som ska komma... Kram Anne

      Radera
  5. Det här inlägget träffade mig verkligen. Det här är insikter som jag fått det senaste året och som verkligen stämmer in på mig just nu. Jag har kämpat så hårt att få saker "min väg" och det har hela tiden gjort att allting blivit svårt. Från i sommar har jag släppt taget, låter universum ta över och visa mig vägen, och sakta börjar en annan väg att visa sig. Jag kämpar inte längre utan accepterar och försöker tänka att allt är precis som det ska. Den där sången sa verkligen allt!

    Tack för ett underbart inlägg!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack Jenny,... så fint att höra din upplevelse... känns bra att vi kan stärka och påminna varandra om detta sätt att leva. Ja att acceptera att allt är just som det ska.. det är viktigt.. och nu blir jag inspirerad att sjunga in sången på CD.. KRAM Anne Solveig

      Radera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig