tisdag 14 maj 2013

Visst kan vi när vi beslutar oss!

Äntligen har jag lyckats!
Att skapa en film med ett filmredigeringsprogram.... Nuu känner jag mig tillfreds...  och vill skapa fler filmer.. Jag har längtat så efter att kunna göra det men trodde inte jag hade tillräcklig kapacitet i datorn och visste inte hur jag skulle få ut de högupplösta filmerna ur filmkameran och in i  datorn.... Men så beslutade jag mig bara att nu skulle det fungera och då gjorde de det..... men visst tog det tid att lära mig och prova mig fram... men nu blir det fler filmer även om jag samtidigt får träna tålamodet då det går i slowmotion att redigera filmen i min dator.

Här kommer första filmen från Mundekulla..
Här har jag filmat gamla huvudbyggnaden där jag bor... Mitt gula rum där jag sitter och bloggar ligger till vänster på andra våningen på bilden. Inledningen har nog några av er sett redan där jag lovar att visa platsen, men sen blev det inte mer... men nuuu kommer del 1. precis lagom till våren.. filmat den 21 maj 2012.. och snart ser det likadant ut igen här men det dröjer nog någon vecka till i år... förutom gamla huset där vi bor så har jag filmat den lilla sjön och bastun samt höladan på kullen...men det finns mer och förmodligen kommer del 2 snart med Villa Solhem m.m.

..och som sagt det här är ett första försök bara att filma och sen kunna redigera.. men ni kan få en liten känsla av Mundekulla i maj månad :)




Ha det så gott Kära Gudinnor.. Vi kan när vi bestämmer oss!
Kram Anne Solveig 


2 kommentarer:

  1. Hej Anne! Så roligt att denna lilla film. Det är ju så länge sedan jag var hos Er och det har hänt massor ser jag. Ser verkligen fram emot att vara här på Musikfestivalen.
    Fortsättt Filma och gör det Du känner att du vill Göra det blir ju så bra Anne <3 KRAM Ann-Sofi

    SvaraRadera
  2. Tack Ann-Sofi.. Ja det har hänt mycket sen du var här.. Vad kul att du kommer på Musikfestivalen ska bli roligt att få visa dej allt nytt... Ja jag ska fortsätta att göra det jag tycker är roligt:) KRAM Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig