måndag 6 maj 2013

Every No is a deeper Yes

"I'm saying no, no, no, no, no
and every no is a deeper yes
...to myself and my true path in life!"

Jag väljer det som känns rätt innerst inne
Den senaste tiden har jag fått flera fina erbjudande... Mitt huvud har tyckt att jag borde tacka JA men jag har börjat lyssna lite djupare och lita till den där känslan djupt inom mig... Idag hade jag ett nytt beslut att ta... ett mycket fint erbjudande att dela med mig... men jag valde det som kändes rätt djupt innerst inne så jag tackade nej... efteråt kände jag en djup befriande känsla inom mig..

Just nu säger jag fler Nej
Det är som om livet har känts enklare och lättare på senaste tiden... Som om jag äntligen känner att nu är det min tid.. nu är det dags att leva från mitt djupaste inre ... det innebär att jag just nu säger fler nej.. Det innebär att mycket som jag uppskattat förut faller bort.. i ljuset av att välja det som känns rätt innerst inne.. det som stämmer med mitt djupaste jag.. med min essens...

Jag tycker att jag har lyssnat inåt ...
 men den resan går djupare hela tiden.. Nu är jag tillbaka lite i det jag tänkte och kände för många år sedan då jag hade en massa tid att meditera och komma i kontakt med min inre Gudinna.. sen gick det många år då jag trodde att jag skulle vara lite mer vanlig...och skrattade lite åt denna delen inom mig,.. Nu har jag hittat henne igen och börjat respektera henne och insett att Ja... min sanna natur är att jag är ande - sprit ...liksom alla andra med.

Nu är jag redo att flyga högre
Jag har gjort en rundresa i livet och inser nu att den unga tjejen visste mycket... Jag läser det hon skrev för ca 15 år sedan och inspireras till att leva från mitt djupaste sannaste jag..  Men jag tror hon även behövde grunda sig och komma ner på jorden och det gjorde hon i den småländska myllan... Men nu vill hon flyga ännu högre för hon vet att hon har båda fötterna djupt förankrade i jorden. 

Jag vill vara djupt sann och Äkta
Jag hade ett fint samtal med en kär väninna idag.. och vi pratade om att vara äkta.. Ja jag vill vara djupt äkta.. jag vill leva helt och fullt nu som den jag är.. följa det som känns enkelt och rätt i mig.. strunta i vad andra tycker... bara följa den inre stjärnan som lyser så klart och kallar och säger ... Nu vet du vägen...

"If a man loses pace with his companions, perhaps it is because he hears a different drummer. Let him step to the music which he hears, however measured, or far away. " 

Henry David Thoreau

2 kommentarer:

  1. Alexander och jag brukar säga: Ett nej till någon annan skyddar ett ja till dig själv.

    Kramar Charlotte

    SvaraRadera
  2. Ja det är ett bra sätt att uttrycka det med... Tack härliga Charlotte! Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig