onsdag 8 maj 2013

Being True to myself!

"Det hade varit skönt... 
om vi bara kunde ha tillit till varandra 
och lita till att när var och en lyssnar inåt 
och är sann mot sig själv 
då sker allt till det bästa för alla..

Just nu känner jag hur viktigt det är att vara sann mot mig själv. Jag kan inte längre göra det som känns fel.. eller som känns som en klump i magen.. det måste kännas ljust upplyftande, flöde, enkelt, rätt helt enkelt.. som om Gudinnan inom mig älskar detta och njuter av det...

Att vara sann mot mig själv
...är både så enkelt men också så utmanande.. Det är enkelt för det är det som känns rätt meddetsamma.. egentligen behöver jag inte ens fundera eller hitta förklaringar.. men ofta tycker jag att jag borde förklara mig för andra.. så de ska förstå eller inte bli besvikna.. Visst är det fint att kunna berätta så den andre förstår... Men det hade ju varit skönt om vi bara kunde ha tilliten till varandra mer och lita till att när var och en lyssnar inåt och är sann mot sig själv så sker allt till det bästa för alla..

Vi vet inte alltid Gudinnans syfte med det som sker
.. ibland kan en väg kännas helt rätt en stund men sen kan det finnas en stor stoppskylt som säger att vägarbete pågår - ta en annan väg... kanske blir vi då frustrerade men vi kör ändå vidare eftersom vi vet vart vi ska... och omvägen kanske tar lite längre tid men vi kommer tryggt fram.

Just så är det i livet med...
Ibland känns något rätt till att börja med.. men efter ett slag märker vi att allt inte har fallit på plats ännu så vi kanske behöver ta det lite lugnare och vänta in när vi ska gå vidare....eller kanske vi behöver ta en helt annan väg.... se en ny möjlighet...

Ibland känns det som att Gudinnan - Livet - universum
....lurar in oss på en väg som vi tror leder till en viss plats eller upplevelse... men efter halva vägen så inser vi att det var något helt annat som var meningen att vi skulle uppleva... något som vi inte kommit på själva om vi inte blivit kärleksfullt "inlurade" på vägen i tron att den hade ett visst syfte...

Att lyssna inåt kräver därmed en stor ärlighet 
....och ett ständigt lyssnade.. Ibland kan vi först behöva säga Nej för att sen kunna säg Jaaaa.... och andra gånger kan vi först säga Jaaa.. men efter ett tag behöva säga Nej för att det inte känns rätt längre..

Det är inte alltid bekvämt att lyssna inåt och vara ärlig
Det kan många gånger vara mycket enklare att säga eller göra det som förväntas av oss eller att följa med på den väg som alla andra tar...Men jag är helt övertygad att när vi lyssnar inåt och är ärliga med oss själva, då sker allt till det bästa för både oss själva och alla andra med...

Art &  photomix by Anne Solveig

Det krävs mycket mod, kärlek och tillit att vandra den sanna vägen
... som vårt hjärta vill.. som vårt innersta jag vill vandra... men endast den vägen kan göra oss sant lyckliga... Jag tror vi behöver träna oss på att andra ibland kan verka besvikna över våra val och ändå hålla kvar vid det som känns mest sant och rätt inom oss... i tillit till att då sker allt till det bästa för dem med.

(Just nu har jag varit ärlig mot en fin person och hon var ärlig tillbaka och det kändes enkelt och lätt ... ingen behövde kännas skuld... vi kände båda att det här blir till det bästa.. så enkelt det kan vara  när vi tillåter oss att vara helt ärliga... jag tror det flesta kan ta ärlighet och uppriktighet)

Ha det gott kära Gudinnor

Kram Anne Solveig


2 kommentarer:

  1. Anne du skriver så mycket fint och tänkt värt här på din blogg.
    Jag blir påmind om hur viktigt det är att vara sann mot sig själv. Just nu är jag mycket inne i dessa tankar. Jag försöker att ordna mitt liv efter vad mitt hjärta önskar och vad min kropp orkar. När min karta är färdig behöver jag inte fundera så mycket över vad jag ska göra eller hur jag ska tänka.
    Jag tror att kartan behöver omarbetas ibland och med åren förändras livet som gör att vi behöver stanna upp och reflektera över vart vi är.
    Tack Kära Gudinnevän
    Ann-Sofi

    SvaraRadera
  2. Tack kära Ann-Sofi!
    Ja just nu är jag i en fas i livet där det känns mycket viktigt att följa mitt innersta och vara sann med mig själv... märker att jag blir helt slut och jättetrött när jag tror jag måste göra det jag inte vill eller försöker anpassa mig.. Ja kartan behöver ses över med jämna mellanrum... ibland kanske jag väljer det jag inte helhjärtat känner för bara för att glädja en annan person, eller för att det just då ändå känns enklast... men jag är på väg att sluta med det också¨... mer och mer.. lite i sänder... och det är ju ett val med :) Tack för dina fina tankar. Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig