måndag 8 april 2013

Ibland behöver vi hoppa över grindar till nya vackra marker!


”Vi ska inte låta oss stoppas av grindar och staket som är i vägen på vår livsstig utan modigt hoppa över dem. Det finns så mycket att njuta av på andra sidan och så mycket vackert att upptäcka!”

Ännu en dag på Kreta
Det har blåst jättemycket i natt…och gården såg lite rörig ut med omkullvälta stolar och bord. Men det var soligt och varmt. Dagen innan hade jag glömt min bikini någonstans och frågat runt men inte hittat den. Så jag skrev en affirmation att jag skulle hitta min bikini enkelt och lätt.


Efter frukost gick vi en promenad.
Jag kom att tänka på att jag kunde lagt ifrån mej den när vi fotade mig i det gula fiskegarnet nere vid den lilla hamnen. När vi var nästan framme där sa jag skrattande till min syster.: -Ja har jag lagt den här så lär den ju knappast finnas kvar efter nattens storm. Döm om vår förvåning när den låg där lite lagom insnärjd i fiskegarnet… det var dagens Mirakel för mig.

 
På promenaden mötte vi denna fina get

...och det här var ju ett så fint hus

Ibland måste vi våga klättra över det som är i vägen
Sen gick vi vidare åt bergen då David ville det. Vi kom ut i en lite mer lantlig miljö och kom så småningom ner till havet igen… det var bara det att det var ett stort staket i vägen mellan oss och en mycket vacker liten strand och promenadväg utmed berget. Jag hittade en hög grind men den var låst. Vi funderade på att gå tillbaka hela den långa och varma vägen men David (min systerson som är 9 år) undrade varför det och tyckte självklart vi skulle klättra över. Så det gjorde vi!! och vilken belöning vi fick…det var såååå vackert och underbart att komma över till den fina stranden och slänga sig i vattnet… och därifrån kunde vi sen även gå vidare på den fina stigen utmed berget.




 
Sen gick vi en mycket vacker liten stig
…utmed bergssidan vid havet till ett litet vitt kapell. En riktigt paradislik fin liten vandring… Vilken tur att vi klättrade över grinden… annars hade vi ju missat allt detta… Det är viktigt att inte låta oss stoppas av grindar och staket som är i vägen på vår livsstig utan modigt hoppa över dem. För det finns så mycket att njuta av på andra sidan och så mycket vackert att upptäcka!                                             


Här vandrar Karin - min syster och David utmed stranden
 
Ha det så gott Kära Gudinnor...
 
Kram från Anne Solveig

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut Anne!!!
    Så vackert det är på Kreta, J & jag var där en gång för länge sedan....

    Njut min Vän<3
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fint Malin...skönt med sol och värme och nu har jag kommit igång att skriva med. Kram

      Radera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig