onsdag 8 augusti 2012

UPPLYFT AV GUDINNAN!

På Gudinne-konferens i Glastonbury
"A place where the Goddess is truly Alive!"
Är nyss hemkommen efter en fantastiskt, inspirerande, kärleksfull, varm, djupt berörande, upplyftande, även utmanande, lärorik, stärkande upplevelse på Gudinnekonferensen i Glastonbury i England!!

Denna vecka har gett mig så mycket
....och jag kommer därmed att berätta lite i sänder här i bloggen. Kände mig verkligen helt uppfylld på hemvägen och fick så mycket inspirerande tankar hur jag kan använda detta på mina egna Kvinno- Gudinneevents i framtiden..... Det var så mycket att smälta så Gudinnan gav mig två dagar att ta mig hem på!!! + en oväntad terapisession!!  så jag verkligen hann landa med mina kära Gudinnesystrar först.. men det ska jag berätta mer om i kommande blogginlägg.

Camilla min kära Gudinnedotter och själssyster
... mötte mig när jag steg av bussen i Glastonbury... Det var hon som hade bjudit in mig hit, då hon går första året på en Prästinneutbildning här.  Det hade just börjat mörkna men jag fick en mysig känsla av den här lite gamla staden med sina charmiga gränder som var fyllda med blommor som smyckade alla hus. Det visade sig att vi skulle bo i ett jättetrevligt hus som en kvinna som gått utbildningen ägde men nu hyrde ut... Jag fick ett ljus vackert rum och det låg några fina presentar på min säng då det ju var min födelsedag!!! och hela huset var ljust fint och med lite Gudinnebilder och skulpturer här och var.... Detta fina hus delade jag med Camilla och Kirsten och vi hade varsitt eget fint rum och ett stort gemensamt vardagsrum med kök och en liten trädgård... Jag kunde inte kommit hit till Gudinnekonferensen på ett bättre sätt än att få bo så här lyxigt i ett eget vackert rum, nära till Konferensen med kära Gudinnesystrar. Kirsten hade varit här förra året och skulle i år erbjuda en workshop här. Hon har också varit en viktig kraft i att arrangera Gudinneveckor i Sverige.

Gudinnetemplet var en Njutning 
Nästa dag hade vi en ledig dag innan Konferensen började.. Iklädda våra gula och guldiga klänningar gick vi  ut i den lilla staden. Det var fint att få landa lite och upptäcka Glastonbury med Camilla som ju kände till platsen väl. Varenda affär hette något med soul eller spirit eller Goddess eller magic, tree m.m. och det fanns en mängd med böcker och kort i affärerna med fokus på det andliga och med fokus på Gudinnan...  Camilla tog med oss till Gudinnetemplet som troligen är det enda Gudinnetempel i världen som erkänts som ett tempel...  Att komma in där var som att landa i en mjuk och trygg Gudinnefamn... sköna kuddar och fårskinn på golvet och vacker lugn musik... Ett stort vackert altare som i år gick i gult och guld med en stor vacker målning på en Gudinna... massor med ljus och blommor...Vi satt där en lång stund och jag njöt av att vara i ett Gudinnetemplet som dessutom är öppet varje dag för besökare. Det gav mig definitivt inspiration till att skapa ett Gudinnetempel i Mundekullla mer permanent.

Altaret i Glastonbury Gudinnetempel

På kvällen kunde vi  registrera oss i Town Hall. 
Denna lokal hyrdes speciellt för Gudinnekonferensen och här fanns det en jättestor målning längs fram och även här ett Stort Altare till Gudinnan med mängder av ljus och blommor och guldgula färger... sååååå vackert... Det kändes fantastisk att äntligen få vara på en plats där Gudinnan var så självklar.








Även barnen var välkomna...


Camilla framför Altaret i Town Hall...kanske märker ni att hon även bär en bäbis i magen:)




Julie Felix sjunger
Vi gick på en extrakonsert på kvällen med Julie Felix... en dynamisk härlig kvinna ..Efter halva konserten berättade hon att hon var 74 år!!! fantastiskt..hade nog gissat på ca 60 eller yngre från den plats jag satt... det gav mig ytterligare 20 år att sjunga på och hinna få ut mina sånger!


Gudinnekonferensen inleds mycket vackert!
 Onsdag fm inleddes så hela konferensen i Town Hall... När vi kom in i den stora salen hade en mängd Kvinnor - Gudinnor, från olika delar av världen kommit och de flesta hade gula eller guldiga kläder...  En vacker inledningsceremoni med fokus på årets tema... "Celebrating the Great Abundant Life-Giving Mother at her season of Lammas" Ceremoniteamet hade klätt upp sig så vackert för att symbolisera varsin Gudinna. Vackra långa klänningar och håruppsättningar...och vi blev alla tilldelade en grupp att vara med i som kom från samma håll som vi gjorde i förhållande till Glastonbury. Jag, Kirsten och Camilla hamnade i "the North-east group eller "cornucopiae" som grupperna kallades...

Mycket på konferensen var jättefint och bra...
... men en del kunde vunnit på att vara annorlunda enligt mitt tycke ... På eftermiddagen skulle vi träffas i de grupper vi blivit tilldelade. Denna träff upplevde jag inte så meningsfull då vi skulle skapa ett bälte som vi skulle ha på oss och även hitta på en sång.... Skapandet av bältet tog lång tid och det fanns inte heller olika färger att välja på. Det hade känts mer inspirerande att få skapa ett bälte i de färger vi själva tyckte om t.ex.... Det hade även varit mycket bättre att haft en djupare cirkel under tiden av skapandet tycker jag... då hade vi skapat en trygghet i gruppen.. Jag tror denna första lite mer ytliga träff ledde till att ingen av oss tre hade så mycket inspiration att vara med i gruppen mer.. Dessutom var vi ju redan en trygg liten grupp - jag, Camilla och Kirsten så det kändes bättre att dela djupare tankar i den och istället ha lite mer ledig tid när det var gruppmöten...

De gröna kullarna i Glastonbury
Efter det gick vi ut en liten tur på de gröna kulllarna i Glastonbury... precis vid staden ligger ju detta stora vackra område med gröna kullar och det kändes så fint att komma ut där.



Invigningsceremoni på kvällen...
Det kändes Underbart att komma i det stora rummet i Town Hall och känna att här är vi en mängd kvinnors som samlats med fokus på Gudinnan..... kände mig djupt berörd av det.. och det gav en trygg, värmande och fin känsla av att "..här finns det en mängd kvinnor som känner precis som jag och det är en självklarhet att vi sjunger till och firar Gudinnan" ....

forts kommer även med mer bilder....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig