fredag 10 augusti 2012

Fortsättning Gudinnekonferens

På Torsdagen sjöng Anique Radiant Heart 
...för oss alla... Hon sjunger helt fantastiskt djupt och vackert med en så fin dedikation till Gudinnan. På eftermiddagen kunde vi välja mellan olika workshops och jag valde att gå på Aniques workshop som var fantastisk. Denna kvinna lever i stillhet med ett andligt fokus i sin lägenhet och med en stor dedikation till Gudinnan och hon ger sig endast ut i världen när hon ska sjunga eller leda workshops. Hon inspirerade oss att sjunga med hängivenhet och fick oss att förstå att ju mer vi är precis i känslan i det vi sjunger...ju mer kan vi förmedla det till andra. Det var en viktig workshop som jag lärde och inspirerades mycket av.

 Anique Radiant Heart

En utmaning dyker upp
Efter workshopen hade jag blivit lite stel i benet ...troligen då jag suttit länge...och gick hemåt. Väl hemma var Camilla på väg att bada och jag kände att det är säkert bra för mig och benet - höften med att ta ett varmt bad... men eftersom Kirsten är sjukgymnast så lät jag henne undersöka mig och hon avrådde mig från det varma då hon trodde att det var en inflammation och hämtade istället lite is att lägga på. Det kändes egentligen inte alls bra men just då litade jag mer på Kirsten än mej själv. Märkte att det gjorde ännu mer ont så jag tog sen bort det kalla. Sen hade jag fruktansvärt ont under flera timmar och kunde inte finna en enda ställning att sova i... höll på att bli desperat.. men beslutade mig till slut att slappna av i den bästa ställningen jag ändå kunde finna. 

Jag ska lyssna mer till min intuition
På morgonen var jag fortfarande jättestel och hade ont och haltade.... jag misstänkte starkt att kylan faktiskt hade gjort det ännu värre. Vilade hela fm men gick sen ner för att handla lite saker som jag planerat att handla just idag då det ändå inte var så mycket jag ville gå på. Var tvungen att gå som en gammal gumma elelr som en mycket halt person.. och det kändes dumt och pinsamt... men ville ändå få handlat lite fina Gudinnegrejer... så jag gick sakta... När jag sen skulle gå hem igen träffade jag en kvinna som rådde mig att ta på ett varmt omslag istället för hon trodde det var en muskelspänning... det kändes meddetsamma rätt och väldigt logiskt så när jag kom hem hoppade jag i ett varmt bad och låg där i över en timme... sen bäddade jag ner mig varmt i sängen... och MIRAKEL... nästa dag var det onda nästan HELT borta.. jag inledde dagen med att dansa som låg först på schemat... underbar musik och sen var jag HELT BRA.

Detta lärde mig att alltid lita först och främst till det jag själv känner... oavsett om nån kommer och har en lång utbildning m.m.


 Gudinnefigurer i Gudinnesalen där vi dansade

 Gudinnefigur i Gudinnesalen

Det är den fantastiska Kathy Jones som är inspirationskällan...
På förmiddagen lyssnade vi sen till Kathy Jones som är grundare till både utbildningen här och Gudinnekonferensen. Hon har även skrivit en mängd böcker. Kathy höll en mycket rolig monolog om Chocomamma... "Choklad-Gudinnan" och vi skrattade mycket... hädanefter kommer jag ha den i åtanke när jag äter choklad med gott samvete i framtiden:)

 Kathy Jones om Chocomama i Town Hall


Lördag kväll Goddess - Gala
På Lördag kväll klädde vi upp oss för att gå på Goddess-Gala... Camilla blev sååå fin i vit klänning med sin fina magen och lätt maskerad...vilket många var.


Camilla Måne

 Här är vi alla tre på väg till Galan... roligast var att klä upp oss innan med guld och glitter

På Söndag förmiddag var det sen en procession genom staden som avslutades på de gröna kullarna.

Här går Kathy längst fram och vinkar... tillsammans med Sally Pullinger och vackra Anna-bel

 Bakom Anna-bel skymtar vackra Katinka Soetens som leder utbildningen: Priestess of Rhiannon

 En vacker Gudinna på väg till de gröna kullarna

 ...och här kommer de allesammans

...och Glastonbury skymtar lite längre ned
och det var flera fina män med ..här bär de på en Gudinnefigur

 ...och här samlades vi och sjöng tillsammans...



 En sista bild på Söndagen i vår fina lilla trädgård bakom huset..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig