fredag 30 juli 2010

Spontan kvinnocirkel på Öland

Mysig morgonstund i lilla stugan med kvinnor.
Idag fyller jag år och blev gratulerad på sängen här på Öland av det lilla Sång o Gånggänget som sover i mitt hus här. Sedan försvann killarna och jag, Eva och Jenniffer hade en så mysig stund i det lilla köket där vi trängde ihop oss runt bordet med deras döttrar och åt frukost. Vi hade djupa samtal om relationer och kreativitet och det kändes så varmt och befriande bara att veta att vi är inte ensamma om våra utmaningar, vi kan känna igen oss i varandra, samt att vi kunde lära av varandras insikter och erfarenheter.

Litet utrymme ger närhet och en mysig känsla
Igår kväll samlades vi i ledningsgänget i min lilla stuga efter en härlig upplyftande konsert i Algutsrums kyrka. Jag hade tänt levande ljus och satt på tévatten och det blev mysigt eftersnack. Det är något mysigt med att tränga ihop sig i en liten stuga .. den fysiska närheten gör att vi kommer närmare varandra på alla plan. Övriga Sångare bodde väldigt enkelt på liggunderlag i en IOGT-lokal samt att några hade unnat sig en säng på vandrarhem..

2 kommentarer:

  1. STORT GRATTIS ANNE,
    på din födelsedag!

    Jag kikar in ibland i Gudinnerummet när jag behöver få inspiration.
    Tack för att du finns!
    Kram // Carina

    SvaraRadera
  2. Tack Carina och kul att du finns kvar och tittar in då och då.. Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig