fredag 19 juli 2013

Njutning, Nära vänner och vikten av ett Hem!


"Nu inser jag att ett hem där vi verkligen trivs... 
ett hem där vi kan vila och känna oss hemma...  
ett hem vi älskar och njuter av att vara i ...
ett hem som speglar dem vi är djupast innerst inne... 
det är kanske den allra viktigaste grunden 
för att kunna ge ut av våra gåvor.. 
därmed vill jag ge fokus på mitt hem nu... "

Anne Solveig


Nu äntligen är det tid att skriva lite mer här!
Jag har njutit så mycket den senaste tiden av att bara vara med nära fina själsvänner och av sommaren och solen och värmen och den vackra naturen med alla blommande sommarängar. Jag har nu hunnit möta de flesta i min "Själsfamilj" - Mina kvinnocirklar och de fina kvinnorna där... en nära väninna på Öland och en ny fin syster... Den Stora familjen som samlas runtomkring Medicine Story och Ellika.. där bland annat min syster Karin, mina syskonbarn ingick samt min själssyster Camilla... Sen bar det iväg till Stockholm med Peter och två andra fina systrar som bott hos oss en längre tid och där fick vi ju även möta "The Grandmothers" från boken "Grandmothers counsels the world"

 Stockholm en stilla morgon innan alla vaknat!


Mona och Helena .. en skön vandring på Djurgården - på väg till Rosendahls slott

Vackra Rosendahls trädgårdar- här lavendel


Efter en mycket god lunch blev det supergod rawfoodcake till efterätt

Denna vackra utsikt hade vi från vårt lyxiga vandrarhem i gamla stan... 
super bra plats att bo på till ett rimligt pris, om ni besöker Stockholm. Adress: Skeppsbron 22.

Slutligen landade jag i Paradisvackra Mundekulla
....med min nära "syster" Helena och hade några djupa inspirerande dagar där vi även mötte några andra fina personer som hjälpte till just denna period... Vi läste "A Course in miracles" tillsammans en kväll och delade tankar omkring budskapet: "Make a desiscion for God (the Goddess)" - att besluta sig att lyssna till den där inre sanna rösten och leva från den... vi drog inspirerande Gudinnekort och andra kort och hämtade inspiration från dem.. vi solade, badade och fikade i mysiga våffelstugan...och vi serverades god mat av Ola som var kock för en kurs vi hade just då.. vid såna tillfällen kan jag verkligen känna vilken välsignelse det är med Mundekulla- den här underbara platsen och allt fint som sker här.

Jag framför lilla halmhuset - "the Sanctuary" 


Just nu har vi precis täckt det gamla ladugårdstaket med solpaneler... det känns så gott att kunna gynna miljön på detta sätt... och visst blev det även rätt snyggt.. vackert med den blå färgen!


Jag Älskar att göra djupt meningsfulla saker på semestern
....samtidigt som jag njuter av sol och värme och en nära gemenskap med andra. Idag fick jag en mycket viktig insikt genom ett "parsamtal" där jag och Helena turades om att lyssna på varandra en stund på soldäcket i Mundekulla med utsikt över den vackra lilla "Hjärtsjön" som jag och Peter för övrigt fått i giftermålsgåva för många år sedan av hans pappa.!!


                           Hjärtsjön i Mundekulla.. efter barfotavandring och simtur i sjön...

Nu vill jag skapa ännu mer ett hem!
En viktig insikt för mig var hur viktigt det är för mig  i den fas jag befinner mig i att ha ett tryggt, välkomnande hem att landa i ... ett hem som jag kan vila, bara vara och även skapa i... ett hem som känns hemma ... Jag  ... Jag har ju ett underbart hem i Mundekulla på många sätt men kände att jag skulle lägga ännu mer fokus och kärlek på mitt hem för att skapa ett hem att kunna njuta av det och utifrån det kunna ge uttryck för det jag nu vill genom att skriva, skapa m.m.

Ju mer vi har behov av egen tid ju viktigare blir ett hem!
Nya djupa insikter kan komma när vi dyker in i vissa känslor och jag insåg nu hur viktigt det känns för mig att ha fokus på mitt hem och att göra Mundekulla ännu mer till det hem jag vill ha ... Jag har tidigare känt att jag ska lägga energin på alla andra saker som är "viktigare".. även om jag också har ett underbart soligt, gult rum här i Mundekulla där jag njuter av att vara...

Nu inser jag att ett hem där vi verkligen trivs... ett hem där vi kan vila, känna oss hemma och ett hem vi älskar och njuter av att vara i ...ett hem som speglar dem vi är djupast innerst inne...det är kanske den allra viktigaste grunden för att kunna ge ut av våra gåvor.. därmed vill jag ge fokus på mitt hem nu... 


Varm kram och fortsätt att njuta av sommaren

Anne Solveig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig