lördag 17 november 2012

Men där är ni ju - och Malta!

Vad glad jag blev när jag tittade in nu !

...och fyra personer hade gett sig tid att skriva några rader.... varmt tack!...  fyll gärna på ni andra med..... Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte säkert hur jag hade gjort om inte någon skrivit .. för just nu kändes det viktigt att känna att ni finns där, för att få inspiration och känna en trygghet i att fortsätta att dela med mig här. Jag är i en viktig förändringsfas just nu där jag vill leva från min inre sanning på alla plan och då behöver jag se över en hel del aspekter av mitt liv ... även bloggen och vad som känns bra för mig när det gäller att dela med mig här just nu.


Till Malta med min syster!
Imorgon reser vi till Malta - Gudinnans ö. En liten pärla mitt i havet där några av jordens äldsta stentempel finns och det finns massor som tyder på att de var tillägnade Gudinnan och att hela Malta under en längre period i historien varit en plats med en stark Gudinnekultur. Många vackra tempel finns delvis bevarade där man hittat stora härliga Gudinneskulpturer. Idag är de flesta skulpturerna på muséum... men det ska bli jättefint att se dem där och att även besöka platserna där templen finns.


Jag lånade dessa fina Malta-bilder av min kära själssyster Camilla Måne som var där 2010

Gudinneresa - vem vet!
Jag har ju länge viljat resa till Malta och det känns fint att resa med Karin som också är intresserad av Gudinnehistorien här... samt inte minst kul att få tillbringa en hel vecka med min syster...Vem vet.. kanske blir det i framtiden en Gudinneresa till Malta...

Passa gärna på att skriva några rader..
Ha det nu så gott kära Gudinnor.. passa gärna på att skriva några rader och berätta lite om dig... se inlägget i Torsdags.. eller bara säg hej och berätta att du tittar in här. Det kanske dröjer en tid tills jag gör nästa inlägg. Vi får se om det blir tillfälle att skriva något från Malta.

KRAM Anne Solveig!

5 kommentarer:

  1. Jag skulle gärna åka på en Gudinne-resa! Nu vet jag att jag varit positiv till allt annat som varit på tal och blivit av, som Gudinneretreat... men inte haft råd... så känner väl att jag inte ska vara för peppad ;) eller räcka upp handen och ropa "Jag är på!" men det låter verkligen fantastiskt..får bra feeling ;) Malta och Gudinnetema.. häftigt att djupdyka i den delen av historien! Det fattas ofta i vad vi lär oss.. har själv ett tomrum som längtar efter att fyllas med denna kunskap!!

    Stort tack för att du delar din vision plus bilderna... ha en underbar resa!!!

    Kram
    Ingrid.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att höra Ingrid..
    Ja det känns så viktigt att lyfta fram och så fint att vi kvinnor får se dessa feminina andliga symboler.. det stärker verkligen och idag har jag sett flera av dem på muséet i Valetta.. de är så fina! Vad kul det vore med en Gudinneresa och vad kul om du kunde hänga med... tack för inspirationen ska ha med mig den och fundera mer på detta när jag är här på Mslta. KRAM Anne

    SvaraRadera
  3. Oj oj vad det har hänt mycket här på senaste tiden då jag inte varit här .... nu får jag lova tt läsa vidare!!

    Kram hoppas ni njuter och har det gott på Malta!
    Anita

    SvaraRadera
  4. Oj oj vad det har hänt mycket här på senaste tiden då jag inte varit här .... nu får jag lova tt läsa vidare!!

    Kram hoppas ni njuter och har det gott på Malta!
    Anita

    SvaraRadera
  5. Ja visst har det.. och jag har sett att du läste vidare Anita och det är jag så glad för... för nu har jag ju fått massor med kommentarer!!!...kul!! och till och med fler än jag hinner svara på just nu:) så därmed väntar jag att lägga in några av dem ...KRAM Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig