söndag 23 oktober 2011

SjälvKärleks-kurs i Mundekulla gav mig mycket!

Nu i helgen har jag och Ellika haft vår kurs i Självkärlek .
Den blev som vanligt en mycket fin grupp med 10 underbara Kvinnor - Gudinnor.. som delade helgen med oss. Vi har lyssnat till varandra.. vi har gråtit.. skrattat.. lyssnat inåt.. njutit en eftermiddag i vår sköna relaxavdelning och suttit ute och de varma badtunnorna... vi har gjort indiansk svetthyddesceremoni i vår mysiga bastu... där man sitter tillsammans i mörkret och värmen... (det är kolsvart) ibland ser man lite av elden... och Ellika leder oss i en djup och vacker ceremoni där vi lämnar det vi vill släppa taget om och välkomnar det vi vill bjuda in istället.... vi har sjungit... skapat visionskartor...samtalat i cirkel... dansat.. njutit av naturen... och ätit supergod mat som Agneta lagat. 

Ja det blev en mycket fin helg.
...och den blev även viktig för mig och gav mig mycket ny inspiration... det är alltid så härligt att möta andra kvinnor i syfte att dela vår livsresa under några dagar och i syfte att växa i en djup och fin kvinnogemenskap. Det är även så fint att få samverka med underbara fina Ellika som jag lär mig så mycket av och som är en så varm, klok och kärleksfull kvinna.... När vi har kurs tillsammans tar vi alltid flera stunder och bara lyssnar till varandra ... och det är så mysigt och gör att det känns tryggt och bra att ha kurs tillsammans.

Det är dags nu att leva det liv jag vill leva på ett djupare plan...
Det blev ännu tydligare för mig nu att det är dags att verkligen leva ännu mer det liv jag vill leva. Det är dags att verkligen uttrycka mig själv ännu mer genom att skriva... sjunga... måla... och syssla med det jag njuter av att göra...det som känns som min unika uppgift i livet... vilket även innebär Kvinno- Gudinneevenemang...  m.m. Det är dags att släppa ännu mer det som inte längre är min uppgift. Det finns egentligen ingen mer än jag själv som hindrar mig. Jag behöver besluta mig lite tydligare nu var jag ska lägga min energi och se till att jag får det utrymme jag längtar efter för att kunna uttrycka mig på ett djupare sätt.

Nu är jag ju nästan ledig.
Det var sista kursen för i år....Även om det känns härligt att ha kurser för kvinnor och jag njuter av det och själv blir inspirerad... så känns det även så fint att vara ledig ... Ja mer ledig i alla fall... Nu kommer jag nog inte ha en kurs förrän i april... och det var mycket längesedan det var så långt mellan kurserna... Ska istället ägna mer tid åt andra saker.. berättar mer om det senare.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du ger dig den tiden, Anne. Och modigt. Du har så många gåvor att dela med dig av att det är viktigt att du känner in vad som är rätt för dig just nu.

    Det låter som att ni har haft en underbar helg! Denna veckan är det skollov här och jag ar ensam med barnen så jag tar det så lugnt det går.

    Varma kramar, Karina

    SvaraRadera
  2. Tack Karina... ja det känns underbart just nu att vara ledig från kurser ett tag och dyka lite djupare och vara kreativ.. vad fint att du har höstlov med barnen låter mysigt med. Kram

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig