fredag 14 oktober 2011

Äntligen i tyst Retreat!

Vi har redan gått in i tystnad
.... det är Retreat i Taizé-anda denna helgen i Mundekulla. Två kvinnliga präster från bygden leder retreaten.  Bara att sitta där i tystnad nu ikväll samt sjunga de vackra Taizésångerna fick mig att landa och få nya djupare insikter... allt kändes enklare och tydligare...Kanske är det så enkelt att jag bara behöver stanna upp och vara... och ge Gudinnan en chans att tala till mig och sända mig sina budskap.



Min själ får vila ut i stillhet hos Gud (Gudinnan)
i frid fylls jag av liv
Endast i henne finner själen vila
vilar ut hos Gud (Gudinnan)

Ungefärlig översättning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig