söndag 18 september 2011

Sunday Spirit Inspiration! - kärlek och trygghet inuti.

"I am as the Godess created me..
 I am her daughter eternally"

"Jag är som Gudinnan skapade mig
jag är hennes dotter i evighet"

Jag säger det igen... för vi behöver påminnas..... Du och jag är godhet, kärlek, vishet, ljus, skönhet.. och allt det vackraste vi kan tänka och mycket mer... vi är ju skapade ur en källa som är endast kärlek!!.... Ändå är vi sällan helt medvetna om det... Små bäbisar vet det...  när de kommer till världen så lyser de av kärlek och älskar hela sig själva... de har tillit till andra och ler mot dem som kommer i deras närhet.

Selfesteam comes from loving ourselves truly
Jag lyssnade på Louise L Hay igår när hon pratade om självkärlek och "selfesteam"... hur viktigt det är att  bygga upp kärleken till oss själva igen eftersom vi någonstans på vägen tappade den. Hur vi behöver börja tycka om oss själva och känna djupt inifrån att vi är goda, värdefulla,  underbara. .... Hur sann självkänsla kommer från att vi älskar och bejakar oss själva helt och fullt.

Ge mer kärlek, glädje och njutning till mig själv!
När jag lyssnade till henne igår fick jag inspirtion till att igen fokusera lite mer på att ge mig själv kärlek  ...och bli mer medveten om mitt inre ljus och leva mer förankrad i det...Jag kände också att nu vill jag vara riktigt snäll mot mig själv ... ge mig själv glädje, njutning, kärlek, blommor och det jag som känns fint för mig. När jag reser bort vill jag välja de mysigaste och trevligaste hotellet istället för det enklaste eller billigaste... unna mig en skön massage ... regelbundet... ett varmt bad eller bubbelbad.... som jag njuter av... köpa de där kläderna jag tycker jag är fin i.... se till att mitt hus är fint och trevligt inuti att vistas i.... och inte minst syssla med det jag verkligen älskar och njuuuuter av .... Jag vill sitta i mitt gula vackra rum omgiven av mina sånger, min dator, färger och en mysig soffa att vila i... och där vill jag skapa, sjunga, skriva.... och sen vill jag umgås med de fina vänner jag trivs med och njuter av att vara med...

Kärleken och tryggheten placeras inom oss
Jag har märkt att något som är positivt med att bli äldre är att vi bejakar oss själva mer... .. vi finner en inre kärlek och trygghet inom oss. Jag tänker på när jag var liten och växte upp i det fina och trevliga huset som vi nu säljer... och mamma och pappa fanns där som en trygghet... och farmor och mormor...Den lilla flickan och senare även den vuxna kvinnan hade nog länge svårt med tanken på att behöva skiljas från den kärlek och trygghet hon upplevde från andra och i det yttre... men livet är vänligt och när det sker... ofta succesivt, att vi släpper mer och mer trygghet och kärlek från yttre källor....då placeras den kärleken och tryggheten istället inom oss... där den egentligen alltid hört hemma... och där ingen eller inget kan ta den ifrån oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig