onsdag 27 juli 2011

En underbar sommardag i Kalmar!

Vissa dagar är underbara och flyt!
Igår åkte jag in till Kalmar för att fixa abonnemang till min nya Iphone och kolla lite på kläder. Det var en underbar sommardag och kände mig fortfarande fylld med all kärleksfull Gudinnekraft från Gudinneretreaten så jag vandrade omkring uppfylld med en känsla av kärlek och lugn inombords och kände mig dessutom Gudinnevacker... Vilken härlig kombination.

Kanske var det därför som allt var i ett sånt flöde
På telia fick jag hjälp av en mycket effektiv kille. Snabbt fixade han bästa och billigaste abbonemanget som passade mig just nu. Dessutom fick jag gratis två stycken fodral... ett gult och ett orange... kunde inte bestämma vilket jag ville ha så jag fick båda.

En ljuvlig klänning från TI Mo
Efter det gick jag till en butik där jag hittade en helt underbar klänning för halva priset...som jag tyckte jag passade jättebra i och var helt min stil... dessutom var det ett fantastiskt märke och en så kärleksfull kvinna som designat dessa kläder med sån omsorg. Ti Mo hette det och kommer från Norge!!... små underbara etiketter som jag bara ville visa er så gärna... Åh så mycket det betyder när någon lägger ner kärlek i sitt skapande... det kommer göra att jag känner mig ännu finare när jag tar på mig denna klänning och påminns om Tine Mollats (som skapat märket) fina kärleksfulla intention med sina kläder.





Ett nytt jättemysigt fik mitt i Kalmar

Gick vidare på min intuition och hamnade snart inne på en gård med ett fik som serverade färskpressade juicer och rawfoodkaka samt rawfood -glass... Första gången jag har kunnat köpa detta i Kalmar... Ett jättefint par driver nu detta i kombination med en klädbutik med ekokläder och annat... Efter ett tag kom jag på att det var ju Linnea och hennes kille som hade detta stället.. jag hade lite kontakt med Linnea i våras då hon var intresserad av att hjälpa till hos oss men sen startade hennes kille cafét m.m. och då hjälper hon till där och driver klädbutiken bredvid.. Vi pratade en stund och ev kommer de vara med på Musikfestivalen och sälja rawfoodsmoothies och rawfood kakor m.m.



Fiket ligger inne på gården där slöjdmagasinet är.


Supergod bananglass och rawfood äppelkaka


Jag köpte ett fint ekologiskt linne där i hampa från Braintree... gillade verkligen den blågröna färgen och det känns så bra att kunna handla ekokläder.






Hamnade slutligen på Gina Tricot och hittade flera klädesplagg som jag verkligen gillade och som nu kostade halva priset... bland annat en gul klänning som jag tycker så mycket om.... och en jättemysig lång sensommar-höst tröja...hittade dessutom en fin ekokjol där också...


Ja det var en jättebra dag helt enkelt och nu är jag så nöjd med att ha lite nya kläder som jag tycker om... och dessutom till ett helt okey pris.


2 kommentarer:

  1. Vilken fin dadg du verkar ha haft! Mysigt att fika och köpa fina kläder som känns rätt (=inte gjorda av barnarbetare långt borta).

    Här har det varit ganska svalt och regnat men idag kom solen tillbaka. Skönt med sol och bad igen. Och min mamma är på besök så vi passar på att vara med henne.

    Varma kramar, Karina

    SvaraRadera
  2. Ja det var en underbar dag.. enkla saker kan ge mycket glädje... och det där med bra kläder känns viktigare för varje år och det finns ju mer utbud nu också...mysigt att umgås med mamma.. det har jag med gjort idag då jag är i min hemstad...kram

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig