fredag 24 juni 2011

Ha en underbar Midsommar på ditt sätt!

Midsommar på det sätt som passade mig i år!
I år är det första gången på många år som vi inte har något Midsommarfirande i Mundekulla. Det brukar vara så fint med Midsommar här.. men i år känns det så skönt och vilsamt att inte ha det då jag ju även arrangerar Kvinnofestivalen nästa helg. Idag har jag funderat på hur jag ville spendera dagen och insåg att jag gärna ville fokusera lite på kvinnofestivalen... och jag har hunnit var ute och njuta av det vackra med.

Nyttigt och supergott Midsommarfika
Till eftermiddagsfika bjöd jag Peter på en nyttig rawfood - fika med chokladmousse (av avokado, kakao och banan) cashewgrädde (av cashewnötter och vanilj lite honung) samt jordgubbsglass (av frysta bananer och färska jordgubbar och lite mandel) .... Så underbart att kunna njuta av något som är både gott och nyttigt.



Choladmousse med cashewgrädde! myntablad och jordgubbe!



Jordgubbsglass av frysta bananer och färska jordgubbar


Vi kan välja hur vi vill spendera helger.
Visst är det väl så att vi ofta känner att vi borde fira stora helger på ett visst sätt. Men det är ju en underbar frihet att kunna spendera sin tid på sitt eget sätt ... Ikväll ska jag och Peter sova i en mysig stuga där det är alldeles tyst... och kanske tar jag när jag vaknar ett morgondopp i källsjön utanför som är full med röda och vita näckrosor... och äter en underbar fruktfrukost och njuter av stillheten... och jag behöver inte plocka några blommor för jag har redan funnit min prins och det ska bli mysigt att somna in i hans armar.... det enkla är det bästa och vackraste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig