lördag 23 april 2011

Sunday Spirit Inspiration! Påskdagen



Min plan var ju att skapa en Gudinnestund varannan Söndag... men när jag nu lyssnar inåt känner jag att det är viktigt att inte planera för mycket utan att följa flödet som är. Denna helg är det ju desssutom sååå vackert väder så jag tror att ni alla tillbringar mycket tid ute... och Gudinnan ger oss ju så mycket skönhet och kärlek genom alla blommor och gröna blad som viskar.. det nya är på gång...

Det är något nytt på gång inom mig med känner jag... Jag inser mer och mer att det viktigaste vi kan fokusera på i livet är att känna inre frid, glädje, lycka och kärlek. Det viktigaste är helt enkelt att bli medvetna om dem vi i sanning är.. fullkomliga såsom Gudinnan skapade oss... och se på oss själva och världen med nya ögon som ser sanningen och ljuset i allt och alla.

Jag har alltid lyckats skapa mycket gott i det yttre och jag har njutit av det också... men nu inser jag ännu mer tydligt att den verkligen stadigvarande lyckan den kommer när vi fokuserar på de inre värdena.

Att släppa skulden och att sluta döma t.ex... jag trodde inte ens det var värt att försöka men nu har jag beslutat mig att jag vill det... och jag har märkt att de dagar jag minns detta beslut och har med mig det genom dagen.. de dagarna blir mer ljusa och lätta och jag känner mig så nöjd och fridfull när jag somnar... och när jag glömmer då är jag mycket snabbare på att ta tillbaka det jag sagt... och att släppa taget om det.

Det andra som jag har börjat göra i mitt liv nu är att inte planera varje dag så perfekt så det inte finns utrymme för Gudinnan att vägleda mig till en helt ny underbar plats eller till ett möte med nya underbara människor. Små mirakel och under kan ske när vi lyssnar och låter oss vägledas under dagen. Vi vet inte alltid det som är bäst för oss och vi kan inte se hela planen... den kan var så mycket mer underbar än vad vi själva hade kunnat tänka ut.

VI kan välja att börja dagen t.ex med en intention att gå igenom denna dag och känna oss fridfulla eller lyckliga... Vi kan redan när vi vaknar ligga kvar i sängen och känna efter vilken slags dag vi vill ha.. och hur vi skulle vilja känna oss.. Sen kan vi välja att medvetet lyssna lite mer till Gudinnan inom oss under dagen och låta henne styra våra steg... helt enkelt gå i den riktning som känns ljus, kärleksfull och enkel även om det inte var det vi hade planerat.

Jag börjar se ljuset i tunneln.. jag börjar inse att vi vekligen kan uppleva frid..lycka.. kärlek.. och att se på oss själva och varandra i ett nytt ljus... utifrån sanningen.. Jag börjar inse att det som krävs är endast vår fulla dedikation. och när vi har den... ja då är vi redo.. och Gudinnan väntar där på oss med utrsträckta armar för att ge oss allt det vi djupast längtat efter och mer.

Ha nu en helt underbar Påsk och det viktigaste.. se din fullkomlighet just där du är just nu i livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig