torsdag 28 april 2011

Gudinnans vilja för mig är fullkomlig lycka!

Läste några rader i A Course in Miracles i morse. Översätter som här till min feminina version.

"Gudinnan upprättade sin relation med dig för att göra dig lycklig och ingenting du gör som inte delar hennes syfte kan vara verkligt. Det syfte Gudinnan tillskrev allt är dess enda funktion. På grund av hennes skäl att skapa sin relation med dej blev relationernas funktion för evigt "att göra lycklig" För att fullgöra denna funktion förhåller du dej till dina relationer som Gudinnan till Sina. För ingenting som Gudinnan har skapat är åtskilt från lycka, och ingenting som Gudinnan har skapat vill någonting annat än att utsträcka lyckan på samma sätt som dess Skaparinna gjorde. "

Det väckte och stärkte dessa tankar i mig.
Även om det är mycket nu i livet så är det inget som egentligen måste skyndas fram...

Det allra viktigaste är relationen med Gudinnan inom mig ... att vila i den närvaron så att den blir mer och mer tydlig i mitt liv... att njuta av den gudomliga närvaron i naturen och den sprudlande våren... och att ge vidare den kärlek och det ljus som har getts mig.. För som texten säger: Detta är det enda som är verkligt... Alla våra åtagande och små saker vi tror är så viktigt.. vad betyder det i slutänden.... Men den kärlek vi upplevt och gett .. det ljus och den frid vi kan känna... när vi ger vidare det till andra då blir vi sant lyckliga och de med.... vi sprider ljus och frid i världen .. och det kommer tillbaka till oss och är verkligt och evigt...

Så när du frestas att känna att det är mycket
... stanna upp en stund och känn efter vad som egentligen är viktigast.. Jag insåg tidigt i morse att jag kan skjuta på det mesta så att jag kan slappna av och njuta mer av stunden nu och vårens härliga tid... och jag insåg att världen skulle inte gå under heller om jag inte uträttade något av det jag hade tänkt...

KRAM och ha en underbar vårdag.. och dela gärna era tankar.. det har varit lite tyst här i Gudinnerummet ett tag.. men jag kan tänka mig att ni varit ute och njutit av allt det vackra..
Anne Solveig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig