onsdag 4 augusti 2010

Nu är det dags att leva min djupaste sanning.

Idag har jag tagit hand om Mig!
och varit hos min personliga visa läkekvinna som heter Anita och har praktik här på Öland… Anita är helt fantastiskt .. Jag önskar att alla som känner sig sjuka eller i obalans har någon som Anita att komma till. Hon har sin mottagning i en del av sitt och makens hus som ligger i ett underbart litet område nära naturen. När man kommer in möts man av vackra målningar, änglar m.m. och ett litet porlande vattenfall och så Anita som med sin vishet, vänlighet och inre ljus förmedlar en känsla av trygghet. Sen plockar hon fram allehanda moderna ”häxverktyg” mäter mina meridianer med en apparat... ger mig ljuspåfyllning med en annan apparat, tar foto av ögonen för att göra irisdiagnostik och trycker på akupunkturpunkter. Slutligen får jag en underbar healingstund där hon först sveper underbart doftande lotusrökelse över mig och sedan får jag varm skön healing till vacker musik.

Sessionen avslutas med att jag får ta ett änglakort
...som handlar om att sluta kompromissa!! Och att Nu är det dags att vara sann mot mig själv på djupet…och vandra min sanna väg och lyssna till mitt inre….både när det gäller relationer … hem och hälsa allt annat… Ja ungefär så… kunde inte vara mer tydligt och mer rätt kort och jag suger in det och stärks ännu mer i alla mina nya intentioner och insikter.… Känner att det faktiskt är dags att vara sann mot mig själv när det gäller min hälsa med och lyssna mer till mina behov och ta hand om mig bättre.. äta det jag vet att jag mår bra av samt tycker om och röra på mig lite mer…

Slutligen får jag lite pulver som ska vara bra för mig med näring i och lite nyttiga bakterier för tarmen nu när jag äter penicillin… Känner mig omhändertagen avslappnad samt full med ny tillit. Åker direkt till en lokal odlare som odlar utan ekologiskt och köper en massa grönsaker och bär.. hallon., blåbär och vinbär samt ljuvlig äppelmust… sen hem och vila… och smälta....

Nu är det dags att vara Sann mot mig själv.
Det är som om jag plötsligt bara ser en väg.. där jag förut valt, kompromissat och försökt … som jag plötsligt bara vet att nu är det dags att lyssna till mig själv och mitt inre sanna jag och inte längre kompromissa bort det jag känner. Kunde jag tagit steget tidigare… jag vet inte… och tror inte det… Men nu är det dags, känns det i varje del av mig och jag slappnar av och känner att en lite tuff tid är över och först när jag släpper inser jag hur tufft det varit… inte så att jag inte har njutit och haft underbara stunder det senaste året för det har jag verkligen med.. ännu finare än någonsin och så mycket fint har jag upplevt i mitt Kvinno-Gudinnengagemang och det gensvar jag fått av alla er Gudinnor…. Bloggen har gett mig så mycket ..… att starta Gudinnerummet i facebook och se hur snabbt det fylldes och hur många som var intresserade!!… mina kvinno-Gudinneengagemang inte minst Kvinnofestivalen i år som jag levde på länge och upplevde så fiiin… samt att skriva en bok… wow… så kul det var att ge ut den och vilket fint gensvar jag fick….

Äntligen vilar jag, lyssnar och är på rätt väg....
Nu när jag släpper taget och är redo att vandra min sanna väg så slappnar hela kroppen av och jag inser hur mycket jag längtat efter denna vila.. denna djupa vila... att äntligen lyssna ännu mer till mig själv… till min sanning... och att äntligen ge mig själv viiiila .. ja jag njuter av det här just nu på Öland och det är skönt att ligga i trädgården här i solen på en madrass och känns vinden som fläktar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig