söndag 15 mars 2009

Ditt djupaste värde

Ditt djupaste värde finns där inom dig och väntar på att du ska upptäcka det. Vi är värdefulla, visa, kärleksfulla, kapabla, kreativa och fullkomliga som vi är. Vi är Gudinnor, här för att lysa och njuta av livet. Men vi behöver upptäcka och inse det och sedan leva med den känslan inom oss. Hur skulle det vara att gå genom livet trygg och i kontakt med ditt eget djupaste värde.

En ny värld
När kvinnor inser sitt värde och står upp för det vi tror på så vinner hela samhället och världen på det. Fler och fler kvinnliga nätverk startar upp nu över hela världen. Det behövs en balans och det feminina behöver ta sin rätta plats. Hur skulle världen se ut om vi kvinnor gick samman och gemensamt sade nej till det som skadar andra levande varelser och Moder Jord. Hur skulle den se ut om vi gemensamt sade Ja till fred, kärlek, medkänsla med alla levande varelser och omsorg om Moder Jord. Självklart finns det även en mängd män som vill detsamma. Jag ser i mitt inre hur vi gemensamt skapar den värld vi vill leva i och jag ser hur det börjar nu med dej och mig.

Tag en stund att känna ditt värde
Så tag gärna en stund och fundera på vad du kan göra idag för att bli lite mer medveten om ditt värde. Kanske kan du bara blunda och känna in att du är värdefull och känna ditt djupaste värde inom dig. Vila i nuet och njuta av den du är. Kanske kan du medvetet tänka några kärleskfulla tankar om dig själv eller säga dem högt till dig själv. Ha en underbar dag .. Anne

2 kommentarer:

  1. tack Anne för att du delar med dig av dina inspirerande tankar. Dagens inlägg gjorde mig personligen väldigt gott. Ingav mig lite ny styrka. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Angelina.. Det betyder mycket att någon svarar. Jag vet att flera som läser bloggen inte är så vana vid bloggar och kommentarer. Därmed vet de inte riktigt hur de ska göra när de svarar. Så kul att höra av dig ibland. Nu ska jag på kurs och kommer nog inte kunna skriva de närmaste dagarna. kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig