torsdag 6 juni 2013

I Paradiset med Green Smoothies!

Jag lever i Paradiset!
Idag kände jag mig så lycklig över att jag bor på en så fantastisk plats... Det är ju faktiskt som Paradiset här.. Ja egentligen ännu mer än på Öland.. eller på ett annat sätt i alla fall. Det som gör att Mundekulla är så Paradislikt är ju att det är så lugnt och stilla också... knappt några bilar och en massa vild natur med ängar som just nu är fyllda med smörblommor och de små minisjöarna där jag idag tog ett dopp samt skogen som omsluter och skapar en trygg famn av hela platsen.




Jag förbereder Kvinno - Gudinnefestivalen..
... så jag sitter delvis på kontoret... men emellanåt går jag ut eller går ner till Villa Solhem och får lite Green Smoothie som det serveras flera gånger om dagen ,... såå lyxigt. Just nu har vi Victoria Boutenko här som håller i en Green Smoothie Retreat tillsammans med sin familj...Människor från 11 olika länder är här!!  och nu är det fjärde dagen med Green Smoothies ...Detox-symptomen börjar att ge sig och jag känner mej lätt, positiv och  fylld av energi. Det känns så bra att få göra den här reningen inför sommaren.

Supergod soppa med svinmålla, tomater, selleri, avokado och citron. 

Från Green Smoothie - Raw food!
Nästa vecka är det Raw-food festival Det passar ju utmärkt. För när man gjort en Green Smoothie -kur så är det ju perfekt att fortsätta med rawfood.. Så fantastiskt Gudinnan har lagt upp allting... eller hur det nu gått till.. Jag känner mig verkligen priviligerad... och efter vinterns stundom lite utmaningar och delvis trötthet är det så skööönt att känna YEEES ! Nu är jag på gång igen.. du är det Uppåt som gäller.

Ja om du är minsta sugen så kom på Kvinnofestivalen
Det kommer bli så fint i år känner jag... och troligen lutar det åt att jag pausar nästa år och sen vet jag ju inte om jag fortsätter... Jag vill ju som jag tidigare nämnt ge mig själv ett år med fokus på skapande, sjunga in en CD, skriva färdigt bok, Måla nya målningar m.m.... men en Gudinneretreat blir det i alla fall i februari.. för det är ju såå vilsamt och jag vill ändå ha minst ett sammanhang att bjuda in kvinnor till.

Här kan du se senaste Youtubefilmen från förra årets festival.. den innehåller även filmade klipp med intervjuer från dem som var med... samt vi sjunger min sång: I am beautiful....


Ha det nu så gott Kära Gudinnor och kanske hinner jag inte skriva så mycket den närmaste tiden då jag ska ägna en hel del tid till att planera och förbereda Gudinnefestivalen..

Solig hälsning från ett vackert Småland... Anne Solveig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig