söndag 8 juli 2012

Vilken fin Kvinno-Gudinnefestival det blev.


Vilken fin Kvinnogemenskap det blev
Vilken helt underbar varm, kärleksfull Systerggemenskap det kan bli när drygt 60 kvinnor möts en helg.
Fortfarande en vecka efter skrivs det dagligen i vår Kvinno-Gudinnefestivalgrupp här i fb, där det även ligger en mängd bilder från festivalen som även du kan titta in och se på om du vill. Det känns fint att fortsätta hålla kontakten en tid efter då flera upplever att det känns tomt att komma hem när vi varit så nära varandra och haft det så fint ihop under några dagar.

Mycket att förbereda innan
Det var ett mycket intensivt arbete med att förbereda festivalen i år… kanske även för att vi var fler än någonsin. Så dagarna innan kände jag en tveksamhet till om det skulle bli fler festivaler.. för även om det är kul att förbereda så vill jag kunna hinna andra saker mer. Men direkt efter festivalen kände jag att Joo det blir nog en Gudinnefestival nästa år med – har tänkt kalla den Gudinnefestivalen från och med nästa år.

Nästa år blir det en mer vilsam men helt ljuvlig festival
Redan innan festivalen hade jag tänkt att ska det bli en festival igen så ska temat vara, stillhet, vila, njutning, meditation, hitta hem i oss själva, feminin andlighet m.m… Jag känner själv mycket inspiration inför detta tema och tror det kommer göra att vi kommer ännu mer nära varandra samt att alla åker hem utvilade… vilket kanske inte var fallet med årets festivalJ som nog var den mest intensiva genom åren… men så hade vi även så många duktiga workshopledare, bland annat Deva Talasi och Charlotte Norell som sedan länge tillbaka arbetar med att inspirera och stärka kvinnor.


  Här är vi nästan hela gänget... Vi var drygt 60 kvinnor i år och det är rekord !

 Vi dansar Mag-Gudinnedans med härliga Akasha

 Akasha Skaldeman... så vacker vis Gudinna
 Anne och Eva Cederbladh.. Evas underbara sång och musik förgyllde som vanligt festivalen
 Avslutningsceremoni
Vi sjunger "Shining like a star.. we are here to be ho e truly are

Mer bilder hittar du i gruppen Kvinno-Gudinnefestivalen i facebook


2 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen en fantastisk upplevelse att delta på denna festival jag så länge känt till, men inte kommit iväg på tidigare. Det var intensivt, känner fortfarande en vecka senare att jag inte riktigt är medveten om allt som "hände" och jag har varit såå trött hela veckan - mycket att smälta!!
    Jag välkomnar din och Gudinnans idé om en festival mer i stillhet till nästa år, kanske är det verkligen det vi behöver för att nå djupet i oss själva och sedan ha orken att dela med oss av det ... Kärlek och ljus till dig, du fina som trots allt jobb tänker fortsätta att ordna festival även nästa sommar! <3 <3 <3
    Anita

    SvaraRadera
  2. Tack Anita.. så kul att få dela även denna upplevelse med dej. Ja jag tror alla behövde smälta festivalen...och kul att du välkomnar min idé om en mer lugn festival nästa år.. har redan inspiration på det... tror det kan bli väldigt speciellt och fint.. Stor Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig