torsdag 24 maj 2012

Visst fungerar det att fokusera!

Nu händer det !!
Det har skrivits två artiklar om mig och mina kvinnoevent!
Kanske har ni redan sett i facebook att jag är med i det senaste numret av tidningen Ascala. Kanske känner ni er i såna fall redan uttjatade om detta:) Hur som helst så kan jag ändå inte låta bli att berätta det här i bloggen med. Det är, förstår ni, ett stort och viktigt steg för mig just nu. Nu ska jag berätta lite mer för er här som tittar in i bloggen.


Jo det är ju så att det är en hel del tidningar...
...s har skrivit om oss genom åren...samt att många tidningar även har skrivit om Peter. Ibland har de skrivit att Peter driver kursgården... och artikeln har bara handlat om honom ..kanske för att han har synts lite mer utåt men också för att han har en lite speciell bakgrund. Det  har gjort mig lite ledsen kanske speciellt med tanke på att jag tycker det är viktigt att lyfta fram oss kvinnor och det vi gör....samt att jag och Peter har ju gemensamt byggt upp den här verksamheten... och då vill jag ju att det ska framgå för det kan ju även inspirera andra kvinnor. Den senaste tiden har jag dock känt att jag släppt taget om mycket som handlar om att driva kursgården och istället börjat fokusera mer på mina kvinnoevent och min egen kreativitet. Därmed har det inte känts lika intressant när någon tidningen viljat skriva om oss och kursgården.

Jag fokuserade och det skedde !!
För ett tag sedan tänkte jag därmed att det skulle vara roligt om några tidningar ville skriva om mig och mitt Kvinno- Gudinneengagemang samt gärna även om min bok Kvinnocirklen. Eftersom jag tror på tankens kraft och på att fokusera så beslutade jag mig för att fokusera på detta en tid och se om det fungerade. Jag såg i mitt inre hur två tidningar med artiklar som jag verkligen gillade låg på vår reception. Det handlade om mig, mina kvinnoevent och min bok m.m.

Universum har jobbat på bra!
I dagarna kommer både tidningen Ascala ut samt även tidningen Tara... Hur gick det till då. Ja..jag har egentligen bara följt mitt hjärta och gjort det som kändes kul och inspirerande och Deeet... har lett till att dessa artiklar blev av. Den första artikeln i Ascala blev helt enkelt till genom att jag startade en grupp med fokus på Tacksamhet...som Malou som skrivit artikeln kom med i och så lärde vi känna varandra lite mer genom gruppen och hon frågade om hon fick skriva om mig!!! Ja universum verkar ha jobbat på bra och för att den andra artikeln i tidningen Tara skulle bli till så var det mycket som skulle fixas ihop..... Min syster skulle bli journalist!!!...Hon kom plötsligt på den superbra idén att hon ville arbeta hemifrån och prova på att skriva för en tidning.. och vips så var hon journalist för Tara... vilket ju är ett litet mirakel i sig...och så kom hon till Mundekulla och var med på min Gudinneretreat och skrev om den!!!

Vad kan man lära eller inspireras till av detta...
Jo Att Livet har sina förunderliga vägar att se till att det vi önskar och fokuserar på ska ske.. Är det slump eller ?? Var och en får tro som den väljer...För mig är våra tankar och vårt fokus skapande...Jag har varit med om det själv så många gånger och tagit del av så många andra människors berättelser av hur deras önskningar och visioner slog in på de mest magiska underbara sätt...

Läs gärna artikeln som jag själv är mycket nöjd med.... klicka här.

Ha en underbar tid... Kram Anne Solveig








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig