lördag 8 november 2008

Stärk dig själv - välj att vara en vinnare

Vi kvinnor har så mycket att ge till världen men tyvärr har vi ofta tagit till oss en mängd negativa tankar som begränsar oss och gör att vi inte ser får egen storhet. Jag tror de flesta av oss har stor nytta av att titta på vilka negativa programmeringar vi bär omkring på och var de kommer ifrån. När vi väl tar fram dem i ljuset kan vi inse att de inte är sanna. Då kan vi släppa taget om dem och se på oss själva i ett nytt ljus. I morse gjorde jag en sådan övning och tänk att det finns så mycket känslor kvar att släppa taget om även om jag tycker att jag har tittat på det mesta och förlåtit det mesta i mitt förflutna. Men det kändes jättebra att kunna släppa lite till skräp som hindrar mig från att vara den jag är fullt ut.. Vi är ju så underbara och fina allesammans ... I varje kvinna bor en Gudinna som längtar efter att få komma fram i ljuset, och om var och en av oss hade fått höra tillräckligt mycket när vi växte upp hur fina, underbara och fantastiska vi är, så skulle det kanske ha gått in. ... Men det är inte för sent.. Vi kan göra den resan själva nu om vi vill. Tänk så mycket tid en idrottare lägger ned på att bli en vinnare, både när det gäller mental och fysisk träning. Om vi bara lade ner en 10-del av den tiden på att lära oss att se oss själva på ett nytt mer positivt sätt och tänka nya mer bejakande och stärkande tankar - då skulle vi kunna se stora resultat i våra liv. Ska vi börja idag ? Är du med ? Sätt dig en stund just nu och tänk på allt som du tycker du är bra på och alla anledningar till att du kan tycka om dig själv. Se för ditt inre hur du är den person du vill vara, se hur du vandrar rak i ryggen med en inre självkänsla, se dej själv medveten om ditt unika värde och se hur du ger ut av det du vill ge till andra... Elller se det du vill i din inre värld.. Välj att vara en vinnare från och med nu... Världen behöver din vishet, kärlek och dina unika talanger. Vi kan inte vänta längre.
Ha en bra dag.

3 kommentarer:

  1. Nu ska jag testa och se hur det fungear att lämna svar

    SvaraRadera
  2. Vilken fin sida! Jag blir glad och stärkt när jag läser dina rader och övningar. Tack Anne för det du ger!! Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att du fixat en blogg, det kan behövas lite ljusa tankar såhär i november! lillsyrran

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig